Szkolenie dla menedżerów każdego szczebla i pracowników działów HR
BUdowanie zespołu
Budowanie i rozwijanie efektywnych i zgranych zespołów
W skrócie o szkoleniu:
- Nasz BESTSELLER!
- Dobry zespół nawet w trudnych czasach osiąga swoje cele.
- Praca w takim zespole jest efektywniejsza i mniej stresująca, ponieważ pracownicy ufają sobie nawzajem i udzielają sobie wsparcia.
- Rotacja w dobrym zespole praktycznie nie istnieje, ponieważ zarówno firma jak i sami pracownicy wiedzą, że zaspokojone są ich najważniejsze potrzeby i oczekiwania.
- Szkolenie Budowanie zespołu ma na celu nauczyć Cię jak budować i rozwijać takie właśnie zgrane i efektywne zespoły.
Czego się nauczysz:
-
W trakcie szkolenia Budowanie zespołu opanujesz kluczowe umiejętności lidera przydatne w tworzeniu i rozwijaniu zespołów.
-
Dowiesz się, czym charakteryzuje się dynamika zespołowa i jaki są fazy rozwoju zespołu.
-
Nauczysz się rekrutować na członków zespołu właściwe osoby i wdrażać je w pracę.
-
Dowiesz się też, jak budować i wzmacniać swój autorytet lidera.
-
Nauczysz się zasad zarządzania różnorodnością w zespołach oraz metod rozwiązywania konfliktów.
-
Poznasz też najważniejsze dysfunkcje pracy zespołowej i nauczasz się je przezwyciężać.
Dla kogo jest szkolenia "Budowanie zespołu":
-
Szkolenie Budowanie zespołu przeznaczone jest dla kierowników, dyrektorów każdego szczebla i członków zarządów, którzy chcieliby w relatywnie krótkim czasie znacząco poprawić swoje umiejętności przywódcze.
-
Na szkoleniu skorzystają wszyscy ci, którzy chcą poprawić jakość zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wdrożenie procesów i zasad efektywnej komunikacji oraz wzmocnić swój autorytet lidera.
-
Ze szkolenia wiele wyniosą również pracownicy działów HR odpowiedzialni za rekrutację, tworzenie programów i projektów rozwojowych oraz systemów motywacyjnych.
Moduły szkolenia*
Moduł 1: Co to znaczy „zbudować efektywny zespół”
- 5 cech efektywnych i zgranych zespołów i jak je zaimplementować.
- Rola lidera w budowaniu zespołu: style zarządzania, budowanie autorytetu lidera.
- Dynamika zespołowa i jak ją wykorzystać do budowania zespołu.
- Kluczowe umiejętności rozwojowe lidera: instruowanie, informacja zwrotna i korygowanie niepożądanych zachowań.
- 5 najgroźniejszych dysfunkcji pracy zespołu i skuteczne metody ich przezwyciężania.
Moduł 2: Jak skutecznie rekrutować pracowników do zespołu
-
Na co zwracać uwagę analizując oferty (CV) kandydatów; „lampki ostrzegawcze”.
-
Sprawdzone techniki prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej w modelu kompetencyjnym.
-
Użyteczne testy i kwestionariusze na etapie rekrutacji – jak je tworzyć, wykorzystać i analizować wyniki.
-
Wdrażanie nowego pracownika (onboarding) – 3 etapy procesu wdrażania nowego pracownika.
-
Etyczne i bezpieczne prawnie zwalnianie pracownika.
Moduł 3: Lider coachem – rozwój zespołu
-
Coaching rozwojowy pracownika według modelu coachingu epizodycznego.
-
Trening umiejętności on-the-job według modelu WDZO.
-
Monitorowanie efektów pracy: rozmowa kontrolna.
-
Delegowanie zadań i uprawnień jako metoda usamodzielniania pracowników.
-
Planowanie, śledzenie postępów i dokumentowanie procesu rozwojowego pracownika.
Moduł 4: Komunikacja w efektywnym zespole
-
Efektywne i rozwijające spotkania zespołu: 7 zasad prowadzenia efektywnych spotkań.
-
Reguły komunikacji elektronicznej zespole – zespołowy Kodeks Komunikacji Cyfrowej.
-
Specyficzne typy spotkań: szybkie spotkanie raportujące postępy (daily scrum) oraz spotkanie kreatywne („burza mózgów”).
-
Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od preferencji pokoleniowych, osobowościowych, potrzeb i sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media społecznościowe).
Moduł 5: Motywowanie pracowników
-
Dwa podejścia do motywowania: teoria X i Y Douglasa McGregora.
-
Kiedy, za co i jak chwalić i ganić?
-
Jak egzekwować ustalenia i wywierać zdrową presję na pracownika?
-
Najlepsze systemy motywacyjne dla zespołu.
-
„Ciemna strona mocy” – techniki wywierania nieetycznej presji na pracownika.
-
Systemu wynagrodzeń adekwatne do potrzeb firmy.
-
Grywalizacja i inne nowoczesne metody motywowania młodszych pokoleń pracowników.
Moduł 6: Jak pięknie się różnić i rozwiązywać konflikty - zarządzanie różnorodnością w zespole
-
Jak się różnimy: różnice na tle kulturowym, społecznym i pokoleniowym w zespole.
-
Różnice na tle osobowościowym – najważniejsze typologie osobowości: DISC, typologia ról zespołowych Belbina, teoria poznawcza.
-
Różnice osobowościowe jako źródło nieporozumień i konfliktów.
-
Jak rozwiązywać konflikty między członkami zespołu oraz na linii szef- zespół?
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
Informacje dodatkowe
Czas trwania i terminy
- Szkolenie trwa dwa dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
- Szkolenie może być przeprowadzone w dowolnym dniu tygodnia, także w weekend.
- Miejsce szkolenia: dowolne.
Metodyka szkolenia
Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.
Materiały szkoleniowe i certyfikat
- W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).
Trener prowadzący
Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOŁACH ZDALNYCH I HYBRYDOWYCH
- W trakcie szkolenia dowiesz się, na czym polega specyfika pracy zdalnej i hybrydowej i nauczysz się do maksimum wykorzystywać pozytywne aspekty tego typu pracy.
- Na szkoleniu skorzystają zarówno menedżerowie, jak i członkowie zespołów zdalnych i hybrydowych.
NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO
– niezbędnik lidera efektywnego zespołu
- To swoiste kompendium wiedzy i umiejętności kompetencyjnych lidera. W trakcie szkolenia poznasz kluczowe zasady budowania autorytety lidera oraz dowiesz się, czego absolutnie nie robić, by tego autorytetu nie stracić.
WSPÓŁPRACA W ZRÓŻNICOWANYM ZESPOLE I KOMUNIKACJA INKLUZYWNA
- W tych samych zespołach często procują osoby, które pochodzą z bardzo różnych pokoleń. Coraz częściej również w jednym zespole pracują osoby z różnych kręgów kulturowych. || Jak zapewnić płynną współpracę osób o różnych kompetencjach i bagażu doświadczeń życiowych? Jak sprawić, aby bardzo różni ludzie nie tylko płynnie ze sobą współpracowali, ale również uczyli się od siebie? || Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trakcie tych warsztatów.
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOLE
- Celem warsztatu jest identyfikacja tych problemów i nieporozumień generujących konflikty a następnie wdrożenie narzędzi trwałego rozwiązywania konfliktów.
- Warsztat ten znakomicie sprawdzi się zarówno jako narzędzie rozwiązywania konfliktów w ramach jednorodnego zespołu (sprzedaż, marketing itp.) jak i zespołów cross-funkcyjnych oraz konfliktów na linii szef-podwładni.
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE
- Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu.
- To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
- Szkolenie to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17