AW-446618682

Szkolenie dla menedżerów każdego szczebla i pracowników działów HR

BUdowanie zespołu  

Budowanie i rozwijanie efektywnych i zgranych zespołów 

W skrócie o szkoleniu:

  • Nasz BESTSELLER!
  • Dobry zespół nawet w trudnych czasach osiąga swoje cele.
  • Praca w takim zespole jest efektywniejsza i mniej stresująca, ponieważ pracownicy ufają sobie nawzajem i udzielają sobie wsparcia.
  • Rotacja w dobrym zespole praktycznie nie istnieje, ponieważ zarówno firma jak i sami pracownicy wiedzą, że zaspokojone są ich najważniejsze potrzeby i oczekiwania.
  • Szkolenie Budowanie zespołu ma na celu nauczyć Cię jak budować i rozwijać takie właśnie zgrane i efektywne zespoły.

Czego się nauczysz:

  • W trakcie szkolenia Budowanie zespołu opanujesz kluczowe umiejętności lidera przydatne w tworzeniu i rozwijaniu zespołów.

  • Dowiesz się, czym charakteryzuje się dynamika zespołowa i jaki są fazy rozwoju zespołu.

  • Nauczysz się rekrutować na członków zespołu właściwe osoby i wdrażać je w pracę.

  • Dowiesz się też, jak budować i wzmacniać swój autorytet lidera.

  • Nauczysz się zasad zarządzania różnorodnością w zespołach oraz metod rozwiązywania konfliktów.

  • Poznasz też najważniejsze dysfunkcje pracy zespołowej i nauczasz się je przezwyciężać.

Dla kogo jest szkolenia "Budowanie zespołu":

  • Szkolenie Budowanie zespołu przeznaczone jest dla kierowników, dyrektorów każdego szczebla i członków zarządów, którzy chcieliby w relatywnie krótkim czasie znacząco poprawić swoje umiejętności przywódcze.

  • Na szkoleniu skorzystają wszyscy ci, którzy chcą poprawić jakość zarządzania przedsiębiorstwem poprzez wdrożenie procesów i zasad efektywnej komunikacji oraz wzmocnić swój autorytet lidera.

  • Ze szkolenia wiele wyniosą również pracownicy działów HR odpowiedzialni za rekrutację, tworzenie programów i projektów rozwojowych oraz systemów motywacyjnych.

    Moduły szkolenia*

    L

    Moduł 1: Co to znaczy „zbudować efektywny zespół”

    • 5 cech efektywnych i zgranych zespołów i jak je zaimplementować.
    • Rola lidera w budowaniu zespołu: style zarządzania, budowanie autorytetu lidera.
    • Dynamika zespołowa i jak ją wykorzystać do budowania zespołu.
    • Kluczowe umiejętności rozwojowe lidera: instruowanie, informacja zwrotna i korygowanie niepożądanych zachowań.
    • 5 najgroźniejszych dysfunkcji pracy zespołu i skuteczne metody ich przezwyciężania.
    L

    Moduł 2: Jak skutecznie rekrutować pracowników do zespołu

    • Na co zwracać uwagę analizując oferty (CV) kandydatów; „lampki ostrzegawcze”.

    • Sprawdzone techniki prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej w modelu kompetencyjnym.

    • Użyteczne testy i kwestionariusze na etapie rekrutacji – jak je tworzyć, wykorzystać i analizować wyniki.

    • Wdrażanie nowego pracownika (onboarding) – 3 etapy procesu wdrażania nowego pracownika.

    • Etyczne i bezpieczne prawnie zwalnianie pracownika.

    L

    Moduł 3: Lider coachem – rozwój zespołu

    • Coaching rozwojowy pracownika według modelu coachingu epizodycznego.

    • Trening umiejętności on-the-job według modelu WDZO.

    • Monitorowanie efektów pracy: rozmowa kontrolna.

    • Delegowanie zadań i uprawnień jako metoda usamodzielniania pracowników.

    • Planowanie, śledzenie postępów i dokumentowanie procesu rozwojowego pracownika.

    L

    Moduł 4: Komunikacja w efektywnym zespole

    • Efektywne i rozwijające spotkania zespołu: 7 zasad prowadzenia efektywnych spotkań.

    • Reguły komunikacji elektronicznej zespole – zespołowy Kodeks Komunikacji Cyfrowej.

    • Specyficzne typy spotkań: szybkie spotkanie raportujące postępy (daily scrum) oraz spotkanie kreatywne („burza mózgów”).

    • Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od preferencji pokoleniowych, osobowościowych, potrzeb i sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media społecznościowe).

    L

    Moduł 5: Motywowanie pracowników

    • Dwa podejścia do motywowania: teoria X i Y Douglasa McGregora.

    • Kiedy, za co i jak chwalić i ganić?

    • Jak egzekwować ustalenia i wywierać zdrową presję na pracownika?

    • Najlepsze systemy motywacyjne dla zespołu.

    • „Ciemna strona mocy” – techniki wywierania nieetycznej presji na pracownika.

    • Systemu wynagrodzeń adekwatne do potrzeb firmy.

    • Grywalizacja i inne nowoczesne metody motywowania młodszych pokoleń pracowników.

    L

    Moduł 6: Jak pięknie się różnić i rozwiązywać konflikty - zarządzanie różnorodnością w zespole

    • Jak się różnimy: różnice na tle kulturowym, społecznym i pokoleniowym w zespole.

    • Różnice na tle osobowościowym – najważniejsze typologie osobowości: DISC, typologia ról zespołowych Belbina, teoria poznawcza.

    • Różnice osobowościowe jako źródło nieporozumień i konfliktów.

    • Jak rozwiązywać konflikty między członkami zespołu oraz na linii szef- zespół?

    * Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

    Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:

    • Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.

    • W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.

    • Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.

    Szkolenie prowadzi:

    Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

    Wojciech Woźniak

    Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.

    Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

    Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

    Informacje dodatkowe

    Czas trwania i terminy

    • Szkolenie trwa dwa dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
    • Szkolenie może być przeprowadzone w dowolnym dniu tygodnia, także w weekend.
    • Miejsce szkolenia: dowolne.

    Metodyka szkolenia

    Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

    Materiały szkoleniowe i certyfikat

    • W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
    • Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

    Trener prowadzący

    Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.

    Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

    L

    KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOŁACH ZDALNYCH I HYBRYDOWYCH

    • W trakcie szkolenia dowiesz się, na czym polega specyfika pracy zdalnej i hybrydowej i nauczysz się do maksimum wykorzystywać pozytywne aspekty tego typu pracy.
    • Na szkoleniu skorzystają zarówno menedżerowie, jak i członkowie zespołów zdalnych i hybrydowych. 
    L

    NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO
    – niezbędnik lidera efektywnego zespołu

    • To swoiste kompendium wiedzy i umiejętności kompetencyjnych lidera. W trakcie szkolenia poznasz kluczowe zasady budowania autorytety lidera oraz dowiesz się, czego absolutnie nie robić, by tego autorytetu nie stracić.
    L

    WSPÓŁPRACA W ZRÓŻNICOWANYM ZESPOLE I KOMUNIKACJA INKLUZYWNA

    • W tych samych zespołach często procują osoby, które pochodzą z bardzo różnych pokoleń. Coraz częściej również w jednym zespole pracują osoby z różnych kręgów kulturowych. || Jak zapewnić płynną współpracę osób o różnych kompetencjach i bagażu doświadczeń życiowych? Jak sprawić, aby bardzo różni ludzie nie tylko płynnie ze sobą współpracowali, ale również uczyli się od siebie? || Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trakcie tych warsztatów.
    L

    ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOLE

    • Celem warsztatu jest identyfikacja tych problemów i nieporozumień generujących konflikty a następnie wdrożenie narzędzi trwałego rozwiązywania konfliktów.
    • Warsztat ten znakomicie sprawdzi się zarówno jako narzędzie rozwiązywania konfliktów w ramach jednorodnego zespołu (sprzedaż, marketing itp.) jak i zespołów cross-funkcyjnych oraz konfliktów na linii szef-podwładni.
    L

    STYLE MYŚLENIA I DZIAŁANIA WEDŁUG METODOLOGII FRIS® - komunikacja i współpraca między różnymi typami osobowościowymi

    • To jeden z naszych najlepiej ocenianych warsztatów.
    • Zaprojektowana specjalnie do polskich warunków metodologia badania typów osobowościowych FRIS® znakomicie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie ludzie – często bardzo różniący się od siebie – pracują w zespołach lub przy projektach.
    L

    ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE

    • Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu.
    • To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
    • Szkolenie to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.

    Jeszcze jedno:

    Zapytaj o ofertę

    Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

    Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

    Adres

    Biuro Handlowe Syntactive:
    Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
    ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

    Telefon

    (+48) 502-54-14-17