Szkolenie dla pracowników i menedżerów każdego szczebla
Efektywna komunikacja i współpraca w zespołach zdalnych i hybrydowych
Techniki, procesy, systemy i narzędzia dla lidera i zespołu pracującego w trybie zdalnym lub hybrydowym
W skrócie o szkoleniu:
- To jeden z bestsellerów na naszym portalu.
- Zarządzanie zespołem zdalnym różni się od zarządzania zespołem stacjonarnym. Inaczej wygląda komunikacji między managerem i członkami zespołu oraz między samymi członkami, inaczej przebiega przedzielanie zadań i ich egzekucja.
- Inne wyzwania stoją w zakresie motywowania pracowników i zapewnienia odpowiedniej atmosfery. Inne są również narzędzia wykorzystywane przez managerów.
- Program szkolenia wychodzi na przeciw tym wyzwaniom.
Czego się nauczysz:
- Po ukończeniu szkolenia będziesz wiedzieć jak kształtować odpowiednie środowisko do pracy zdalnej, jakich użyć metod i narzędzi, jak egzekwować oczekiwania oraz motywować członków zespołu w sytuacji ograniczonych kontaktów osobistych.
- Opanujesz zasady zarządzania dynamiką grupową zespołu zdalnego.
- Dowiesz się jak różne typy osobowościowe pracowników zachowują się w warunkach pracy zdalnej,
- Poznasz i nauczysz się prowadzić różne typy spotkań zdalnych oraz nauczysz się wykorzystać narzędzia informatyczne do komunikacji i współpracy członków zespołu zdalnego.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają:
- Członkowie zarządów, dyrektorzy i kierownicy odpowiedzialni za zarządzanie zespołami pracującymi w trybie zdalnym, bez względu na branżę, wielkość firmy czy komórkę organizacyjną.
- Menadżerowie działów Human Resources, odpowiedzialni za efektywne wdrożenie procesów i narzędzi do pracy zdalnej,
- Członkowie zespołów zdalnych, chcących poznać zasady efektywnej i zdrowej pracy zdalnej.
- Szkolenie zostało przygotowane przez praktyków pracy zdalnej i hybrydowej dla praktyków, ale również adeptów pracy zdalnej i hybrydowej.
Moduły szkolenia*
NAJWAŻNIEJSZE ZASADY PRACY ZDALNEJ
- Czym różni się komunikacja w trybie pracy zdalnej od komunikacji z zespołem stacjonarnym?
- Wady i zalety pracy zdalnej – jak maksymalizować zalety i ograniczać wady.
- Tworzenie produktywnego i ergonomicznego środowiska pracy zdalnej.
- Budowanie zaufania i zaangażowania w zespole zdalnym.
- Definiowanie zasad Netykiety jako warunek efektywnej komunikacji.
- Ustalenie ram współpracy w zespole zdalnym.
STAWIAJ CELE I EGZEKWUJ ICH WYKONANIE – ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE W ZESPOLE ZDALNYM
- „Wizja, misja i halucynacja”, czyli jak planować rzeczywistość, nie fantazję.
- Co mierzyć, a czego… nie mierzyć w warunkach zarządzania zespołem zdalnym?
- Jak dobrać odpowiednie wskaźniki sukcesu?
- Definiowanie i komunikowanie oczekiwań w warunkach pracy zdalnej.
- Zasady udzielania wartościowej informacji zwrotnej w warunkach pracy zdalnej.
- Zasady i narzędzia prowadzenia rozmów kontrolnych w warunkach pracy zdalnej.
INFORMUJ, PRZEKONUJ, DECYDUJ – NAJEFEKTYWNIEJSZE SPOTKANIA ZESPOŁU ZDALNEGO
- Odprawa z zespołem w warunkach pracy zdalnej.
- Sprint – szybkie spotkania cykliczne skoncentrowane na rozwiązaniu problemu.
- Rozmowa zarządcza 1 na 1.
- Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media społecznościowe).
- Spotkania hybrydowe – część uczestników pracuje stacjonarnie a część wspólnie.
ROZWIJAJ LUDZI PRZEZ DELEGOWANIE
- Dlaczego warto delegować zadania?
- Co jest, a co nie jest delegowaniem zadań i uprawnień?
- Jakie zadania należy delegować, a jakie lider powinien wykonać osobiście?
- W jaki sposób skutecznie delegować?
- Jak motywować delegując zadania?
MOTYWOWANIE ZESPOŁU ZDALNEGO
- Dwa podejścia do motywowania: teoria X i teoria Y Douglasa McGregora.
- Jak budować zaangażowanie pracowników warunkach pracy zdalnej?
- Kiedy, za co i jak chwalić i ganić?
- Jak egzekwować ustalenia i wywierać zdrową presję na pracownika?
PROSTE I UŻYTECZNE NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WPOMAGAJĄCE PRACĘ ZDALNĄ
- Tablice wirtualne Jamboard i Whiteboard.
- Czaty i wspólne przestrzenie robocze.
- Formularze i kwestionariusze internetowe.
- Wspólna praca nad dokumentami.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają pracownicy i menedżerowie, którzy:
Potrzebują treściwej „piguły” dotyczącej zarządzania pracą zdalną i hybrydową
Chcą w związku z tym szybko i skutecznie opanować najważniejsze zasady, techniki i narzędzia organizacji i bieżącej realizacji pracy zdalnej i hybrydowej.
Chcą uzupełnić wiedzę i umiejętności
Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla menedżerów, którzy mają już pewne doświadczenie w zarządzaniu zespołami zdalnymi i hybrydowymi.
Zamierzają zwiększyć zakres pracy zdalnej swoich zespołów
Szkolenie stanowi gotowy wzorzec jak zorganizować pracę zdalną, jak prowadzić najważniejsze procesy zarządcze w warunkach pracy zdalnej oraz jakie narzędzia wybrać.
Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej
Szkolenie zawiera najlepsze, sprawdzone praktyki i techniki dotyczące pracy zdalnej i hybrydowej. Dlatego z powodzeniem może być potraktowane jako szkolenie rozwojowe dla trenerów wewnętrznych.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
STYLE MYŚLENIA I DZIAŁANIA WEDŁUG METODOLOGII FRIS® - komunikacja i współpraca między różnymi typami osobowościowymi
- To jeden z naszych najlepiej ocenianych warsztatów.
- Zaprojektowana specjalnie do polskich warunków metodologia badania typów osobowościowych FRIS® znakomicie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie ludzie – często bardzo różniący się od siebie – pracują w zespołach lub przy projektach.
WSPÓŁPRACA W ZRÓŻNICOWANYM ZESPOLE I KOMUNIKACJA INKLUZYWNA
- W tych samych zespołach często procują osoby, które pochodzą z bardzo różnych pokoleń. Coraz częściej również w jednym zespole pracują osoby z różnych kręgów kulturowych.
- Jak zapewnić płynną współpracę osób o różnych kompetencjach i bagażu doświadczeń życiowych?
- Jak sprawić, aby bardzo różni ludzie nie tylko płynnie ze sobą współpracowali, ale również uczyli się od siebie?
- Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trakcie tych warsztatów.
RADYKALNE PRZEZWYCIĘŻANIE NAJGROŹNIEJSZYCH DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ
- Warsztat ten zaprojektowany został po to, by tchnąć nowego ducha w zespoły, które straciły swój impet, entuzjazm i kreatywność i pogrążyły się za to w marazmie, bylejakości i konfliktach.
- To nie jest typowe szkolenie, to raczej zespołowa „terapia” poprzedzona dokładną diagnozą przyczyn problemów przejawiających się jako dysfunkcje pracy zespołowej.
ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOLE
- Konflikt w zespole zawsze jest objawem głębszych problemów organizacyjnych, komunikacyjnych czy psychospołecznych.
- Celem tego warsztatu jest identyfikacja tych problemów a następnie wdrożenie narzędzi trwałego rozwiązywania konfliktów.
- Warsztat Rozwiązywanie konfliktów w zespole został zaprojektowany dla szefów i członków zespołów bez względu na specjalizację i branżę.
- Znakomicie sprawdzi się zarówno jako narzędzie rozwiązywania konfliktów w ramach jednorodnego zespołu (sprzedaż, marketing itp.) jak i zespołów cross-funkcyjnych oraz konfliktów na linii szef-podwładni.
NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO– niezbędnik lidera efektywnego zespołu
- To swoiste kompendium wiedzy i umiejętności kompetencyjnych lidera.
- W trakcie szkolenia poznasz kluczowe zasady budowania autorytety lidera oraz dowiesz się, czego absolutnie nie robić, by tego autorytetu nie stracić.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE – PROCESY, METODY I KANAŁY KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
- Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17