Zaznacz stronę

Szkolenie dla pracowników i menedżerów każdego szczebla

Efektywna komunikacja i współpraca w zespołach zdalnych i hybrydowych    

Techniki, procesy, systemy i narzędzia dla lidera i zespołu pracującego w trybie zdalnym lub hybrydowym

W skrócie o szkoleniu:

  • To jeden z bestsellerów na naszym portalu.
  • Zarządzanie zespołem zdalnym różni się od zarządzania zespołem stacjonarnym. Inaczej wygląda komunikacji między managerem i członkami zespołu oraz między samymi członkami, inaczej przebiega przedzielanie zadań i ich egzekucja.
  • Inne wyzwania stoją w zakresie motywowania pracowników i zapewnienia odpowiedniej atmosfery. Inne są również narzędzia wykorzystywane przez managerów.
  • Program szkolenia wychodzi na przeciw tym wyzwaniom. 

Czego się nauczysz:

  • Po ukończeniu szkolenia będziesz wiedzieć jak kształtować odpowiednie środowisko do pracy zdalnej, jakich użyć metod i narzędzi, jak egzekwować oczekiwania oraz motywować członków zespołu w sytuacji ograniczonych kontaktów osobistych.
  • Opanujesz zasady zarządzania dynamiką grupową zespołu zdalnego.
  • Dowiesz się jak różne typy osobowościowe pracowników zachowują się w warunkach pracy zdalnej,
  • Poznasz i nauczysz się prowadzić różne typy spotkań zdalnych oraz nauczysz się wykorzystać narzędzia informatyczne do komunikacji i współpracy członków zespołu zdalnego.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:

  • Członkowie zarządów, dyrektorzy i kierownicy odpowiedzialni za zarządzanie zespołami pracującymi w trybie zdalnym, bez względu na branżę, wielkość firmy czy komórkę organizacyjną.
  • Menadżerowie działów Human Resources, odpowiedzialni za efektywne wdrożenie procesów i narzędzi do pracy zdalnej,
  • Członkowie zespołów zdalnych, chcących poznać zasady efektywnej i zdrowej pracy zdalnej.
  • Szkolenie zostało przygotowane przez praktyków pracy zdalnej i hybrydowej dla praktyków, ale również adeptów pracy zdalnej i hybrydowej.

Moduły szkolenia*

L

NAJWAŻNIEJSZE ZASADY PRACY ZDALNEJ

  • Czym różni się komunikacja w trybie pracy zdalnej od komunikacji z zespołem stacjonarnym?
  • Wady i zalety pracy zdalnej – jak maksymalizować zalety i ograniczać wady.
  • Tworzenie produktywnego i ergonomicznego środowiska pracy zdalnej.
  • Budowanie zaufania i zaangażowania w zespole zdalnym.
  • Definiowanie zasad Netykiety jako warunek efektywnej komunikacji.
  • Ustalenie ram współpracy w zespole zdalnym.
L

STAWIAJ CELE I EGZEKWUJ ICH WYKONANIE – ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE W ZESPOLE ZDALNYM

  • „Wizja, misja i halucynacja”, czyli jak planować rzeczywistość, nie fantazję.
  • Co mierzyć, a czego… nie mierzyć w warunkach zarządzania zespołem zdalnym?
  • Jak dobrać odpowiednie wskaźniki sukcesu?
  • Definiowanie i komunikowanie oczekiwań w warunkach pracy zdalnej.
  • Zasady udzielania wartościowej informacji zwrotnej w warunkach pracy zdalnej.
  • Zasady i narzędzia prowadzenia rozmów kontrolnych w warunkach pracy zdalnej.
L

INFORMUJ, PRZEKONUJ, DECYDUJ – NAJEFEKTYWNIEJSZE SPOTKANIA ZESPOŁU ZDALNEGO

  • Odprawa z zespołem w warunkach pracy zdalnej.
  • Sprint – szybkie spotkania cykliczne skoncentrowane na rozwiązaniu problemu.
  • Rozmowa zarządcza 1 na 1.
  • Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media społecznościowe).
  • Spotkania hybrydowe – część uczestników pracuje stacjonarnie a część wspólnie.
L

ROZWIJAJ LUDZI PRZEZ DELEGOWANIE

  • Dlaczego warto delegować zadania?
  • Co jest, a co nie jest delegowaniem zadań i uprawnień?
  • Jakie zadania należy delegować, a jakie lider powinien wykonać osobiście?
  • W jaki sposób skutecznie delegować?
  • Jak motywować delegując zadania?
L

MOTYWOWANIE ZESPOŁU ZDALNEGO

  • Dwa podejścia do motywowania: teoria X i teoria Y Douglasa McGregora.
  • Jak budować zaangażowanie pracowników warunkach pracy zdalnej?
  • Kiedy, za co i jak chwalić i ganić?
  • Jak egzekwować ustalenia i wywierać zdrową presję na pracownika?
L

PROSTE I UŻYTECZNE NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WPOMAGAJĄCE PRACĘ ZDALNĄ

  • Tablice wirtualne Jamboard i Whiteboard.
  • Czaty i wspólne przestrzenie robocze.
  • Formularze i kwestionariusze internetowe.
  • Wspólna praca nad dokumentami.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają pracownicy i menedżerowie, którzy:

Potrzebują treściwej „piguły” dotyczącej zarządzania pracą zdalną i hybrydową

Chcą w związku z tym szybko i skutecznie opanować najważniejsze zasady, techniki i narzędzia organizacji i bieżącej realizacji pracy zdalnej i hybrydowej.

Chcą uzupełnić wiedzę i umiejętności

Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla menedżerów, którzy mają już pewne doświadczenie w zarządzaniu zespołami zdalnymi i hybrydowymi.

Zamierzają zwiększyć zakres pracy zdalnej swoich zespołów

Szkolenie stanowi gotowy wzorzec jak zorganizować pracę zdalną, jak prowadzić najważniejsze procesy zarządcze w warunkach pracy zdalnej oraz jakie narzędzia wybrać.

Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej

Szkolenie zawiera najlepsze, sprawdzone praktyki i techniki dotyczące pracy zdalnej i hybrydowej. Dlatego z powodzeniem może być potraktowane jako szkolenie rozwojowe dla trenerów wewnętrznych.  

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

STYLE MYŚLENIA I DZIAŁANIA WEDŁUG METODOLOGII FRIS® - komunikacja i współpraca między różnymi typami osobowościowymi

  • To jeden z naszych najlepiej ocenianych warsztatów.
  • Zaprojektowana specjalnie do polskich warunków metodologia badania typów osobowościowych FRIS® znakomicie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie ludzie – często bardzo różniący się od siebie – pracują w zespołach lub przy projektach.
L

WSPÓŁPRACA W ZRÓŻNICOWANYM ZESPOLE I KOMUNIKACJA INKLUZYWNA

  • W tych samych zespołach często procują osoby, które pochodzą z bardzo różnych pokoleń. Coraz częściej również w jednym zespole pracują osoby z różnych kręgów kulturowych.
  • Jak zapewnić płynną współpracę osób o różnych kompetencjach i bagażu doświadczeń życiowych?
  • Jak sprawić, aby bardzo różni ludzie nie tylko płynnie ze sobą współpracowali, ale również uczyli się od siebie?
  • Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trakcie tych warsztatów.
L

RADYKALNE PRZEZWYCIĘŻANIE NAJGROŹNIEJSZYCH DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ

  • Warsztat ten zaprojektowany został po to, by tchnąć nowego ducha w zespoły, które straciły swój impet, entuzjazm i kreatywność i pogrążyły się za to w marazmie, bylejakości i konfliktach.
  • To nie jest typowe szkolenie, to raczej zespołowa „terapia” poprzedzona dokładną diagnozą przyczyn problemów przejawiających się jako dysfunkcje pracy zespołowej.

ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW W ZESPOLE

  • Konflikt w zespole zawsze jest objawem głębszych problemów organizacyjnych, komunikacyjnych czy psychospołecznych.
  • Celem tego warsztatu jest identyfikacja tych problemów a następnie wdrożenie narzędzi trwałego rozwiązywania konfliktów.
  • Warsztat Rozwiązywanie konfliktów w zespole został zaprojektowany dla szefów i członków zespołów bez względu na specjalizację i branżę.
  • Znakomicie sprawdzi się zarówno jako narzędzie rozwiązywania konfliktów w ramach jednorodnego zespołu (sprzedaż, marketing itp.) jak i zespołów cross-funkcyjnych oraz konfliktów na linii szef-podwładni.
L

NOWOCZESNE PRZYWÓDZTWO– niezbędnik lidera efektywnego zespołu

  • To swoiste kompendium wiedzy i umiejętności kompetencyjnych lidera.
  • W trakcie szkolenia poznasz kluczowe zasady budowania autorytety lidera oraz dowiesz się, czego absolutnie nie robić, by tego autorytetu nie stracić.
L

KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE – PROCESY, METODY I KANAŁY KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ

  • Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17