Zaznacz stronę

Szkolenie dla handlowców brażny FMCG w rynku tradycyjnym

Skuteczna Sprzedaż Produktów FMCG

Detal, mały hurt, lokalne sieci – dźwignie, strategie, taktyki i techniki sprzedaży i budowania relacji handlowych w branży FMCG na rynku tradycyjnym

W skrócie o szkoleniu:

  • Wprawdzie od co najmniej dekady sieci „rządzą” w większości branż, nadal jednak przedstawiciele handlowi do spraw rynku tradycyjnego to jeden z głównych filarów sprzedaży dla sporej grupy producentów i dystrybutorów.

  • Dlatego niezależne sklepy i drogerie to nadal niezwykle ważny kanał sprzedaży dla producentów, a w szczególności dla dystrybutorów dóbr codziennego użytku takich jak artykuły spożywcze, chemiczno-kosmetyczne, pet food, artykuły plastykowe czy papierowe.

Czego się nauczysz:

  • Szkolenie przygotowane zostało przez praktyków sprzedaży FMCG, dlatego możesz spodziewać się mnóstwa przykładów z prawdziwego rynku.
  • W trakcie szkolenia szybko i skutecznie opanujesz sprawdzoną procedurę wizyty handlowej w sklepie tradycyjnym i lokalnej sieci handlowej.
  • Dowiesz się, jak badać potrzeby, prezentować ofertę wartości w modelu perswazyjnym i pokonywać zastrzeżenia klineta.
  • Nauczysz się technik perswazji na użytek sprzedaży.
  • Poznasz sposoby nawiązywania i stopniowego rozwoju owocnych relacji biznesowych z klientem.
  • Dowiesz się, jak pozyskiwać nowych klientów i jak budować pozytywne pierwsze wrażenie.
  • Dowiesz się również jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z klientem (windykacja, reklamacje i zwroty, problem z opóźnioną lub niekompletną dostawą itp.)

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:

  • Szkolenie Skuteczna Sprzedaż produktów FMCG – Rynek Tradycyjny przygotowane zostało przez Praktyków dla Praktyków.

  • Przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych producentów i dystrybutorów w branży spożywczej, chemiczno-kosmetycznej i pokrewnych oraz dla wszystkich pozostałych handlowców, którzy
    działają na rynku tradycyjnym oraz obsługują centrale małych, lokalnych sieci handlowych i mniejsze hurtownie.

  • Szkolenie to może być traktowane jako szkolenie wstępne dla adeptów sprzedaży.

  • Dla handlowców z większym doświadczeniem będzie natomiast świetną okazją by poszerzyć, utrwalić i zaktualizować swoją wiedze i umiejętności sprzedażowe. 

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej. Pracował między innymi jako Dyrektor Dywizji ds. Kluczowych Klientów w Orbico, wyłącznym dystrybutorze produktów koncernu Procter&Gamble.

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

Moduły szkolenia*

L

Moduł 1: NAWIĄZYWANIE I WZMACNIANIE WARTOŚCIOWYCH RELACJI Z KLIENTEM

  • 3 znaczenia słowa “relacje” w sprzedaży.
  • Cel rozwoju relacji z klientem – partnerstwo. Jak je definiujemy i jak osiągnąć ten etap relacji?
  • Sprzedaż transakcyjna a sprzedaż doradcza – dobór technik sprzedaży do potrzeb i specyfiki klineta.
  • Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – techniki wywieranie pozytywnego pierwszego wrażania w relacjach z klientem w branży FMCG.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w budowaniu relacji i sprzedaży.
L

Moduł 2: PROSPECTING I UMAWIANIE SPOTKAŃ

  • Techniki pozyskiwania klinetów w branży FMCG.
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w prospekttingu w branży FMCG.
  • Przygotowanie do wizyty: cztery pytania w głowie klienta, na które musimy znać odpowiedź.
  • Wyznaczanie celów na rozmowę i dzień pracy.
  • Rola nastawienia i budowanie postawy proaktywnej; automotywacja.
  • Umawianie spotkań przez telefon i asertywność w rozmowie telefonicznej.
  • Techniki pokonywania najważniejszych obiekcji co do spotkania: „Nie mam czasu”, „Proszę przesłać mi to mailem” itp.
L

Moduł 3: BADANIE I ODKRYWANIE SPECYFICZNYCH POTRZEB KLIENTA

  • Najważniejsze typy klientów i jak sobie z nimi radzić?

  • Trójkąt potrzeb klienta w branży FMCG.

  • Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w badaniu potrzeb: aktywne słuchanie i obserwacja, uściślanie i precyzowanie, interpretowanie wypowiedzi klineta, parafrazowanie.

  • Zadawanie pytań i parafrazowanie.
    Kontrolowanie przebiegu rozmowy – przydatne konstrukcje językowe
    Sprawdzone techniki odkrywania potrzeb klineta: Pogłębione Badanie Potrzeb.

L

Moduł 4: PREZENTACJA OFERTY WARTOŚCI W BRANŻY FMCG

  • Procedura wizyty w sklepie tradycyjnym i lokalnej sieci.
  • 6 najważniejszych obaw klineta w stosunku do naszych produktów – jak je „rozbroić” już na etapie prezentacji oferty.
  • Prezentacja handlowa w modelu perswazyjnym PSF i sprzedaż w oparciu o wartość a nie cenę.
  • „Zwinne” techniki prezentowania ceny.
  • Techniki obrony marży.
  • Narracyjność w prezentacji oferty wartości.
  • Wykorzystanie ramowania – technika „3 pudełka”.
  • Czego NIE mówić w trakcie rozmowy handlowej.
L

Moduł 5: NEGOCJACJE I POKONYWANIE ZASTRZEŻEŃ

    • Przygotowanie do negocjacji – „trójpolówka”.
    • Wybrane techniki i triki negocjacyjne w poszczególnych fazach negocjacji.
    • Techniki obrony przed manipulacjami partnera.
    • Katalog najczęstszych zastrzeżeń klientów w sektorze FMCG i sposoby radzenia sobie z nimi.
    • Sprawdzony czteroetapowy proces pokonywania zastrzeżeń klientów w branży budowlanej.
L

Moduł 6: TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY W SEKTORZE FMCG

  • Sondowanie przed zamknięciem i wychwytywanie sygnałów gotowości do zakupu.
  • Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży:
  • Zamknięcie próbne (ABC – Always Be Closing)
  • Zamknięcie „na podsumowanie”
  • Zamknięcie alternatywne
  • Zamknięcie Benjamina Franklina.
  • Niestandardowe metody zamknięć.
  • Obrona ceny w fazie zamykania sprzedazy.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy

  • Szkolenie trwa trzy dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
  • Szkolenie może być przeprowadzone w dowolne dni tygodnia, także w weekend.
  • Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia

Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat

  • W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
  • Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący

Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW

  • To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ – choć przygotowane dla sprzedawców – prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów, który jest autorem programu.
  • Spojrzysz na siebie oczyma “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
L

NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia

  • Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
L

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM

  • Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera. Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
  • Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
L

EFEKTYWNY PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY

  • Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego. W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
  • Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
L

BUDOWANIE I ROZWIJANIE RELACJI Z KLIENTEM – KURS ZAWANSOWANY

  • Szkolenie to wprowadzi Cię w świat zaawansowanych technik budowania relacji z klientem.
  • W jego trakcie poznasz temat rozwijania relacji z trzech perspektyw: od strony psychologicznej, procesowej oraz narzędziowej.
L

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań

  • Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu. To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
  • Szkolenie to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17