Zaznacz stronę

Szkolenie dla pracowników działów sprzedaży każdego szczebla i każdej branży

Skuteczny prospecting

Sprawdzone techniki pozyskiwania klientów i nawiązywania pierwszego kontaktu z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych 

W skrócie o szkoleniu:

  • Szkolenia to ma jeden cel: dać Ci niezbędną wiedzę i umiejętności, aby samodzielnie poszukiwać i pozyskiwać nowych klientów.
  • Pozyskiwanie nowych klientów jest zarazem trudne i łatwe.

  • Trudne, jeśli nie wiesz, jak zorganizować proces, skąd czerpać leady, które narzędzia wykorzystać.

  • Łatwe – jeśli wiesz to wszystko, przetestowałeś/-łaś różne metody i narzędzie i wiesz, co najlepiej sprawdzi się w Twoje firmie.

  • Jeśli zarządzasz zespołem odpowiedzialnym za pozyskiwanie nowych klientów dowiesz się, jak zorganizować proces porspectingu, jak go opomiarować i optymalizować.

Czego się nauczysz:

  • W trakcie szkolenia poznasz najskuteczniejsze tradycyjne sposoby prospectingu takie jak cold calling i cold mailing.

  • Najwięcej uwagi poświecisz jednak na poznanie nowoczesnych sposobów pozyskiwania klientów, takich jak social selling, networking czy content marketing.

  • Opanujesz zasady tworzenia dobrych pierwszych komunikatów otwierających w różnych formułach: jednozdaniowa oferta wartości, elewator pitch.

  • Dowiesz się, skąd pozyskiwać bazy potencjalnych klientów oraz co możesz – a czego nie możesz – zrobić z kontaktami pozyskanymi w Internecie.

  • Poznasz też kilka niezwykle użytecznych narzędzi informatycznych (w większości bezpłatnych), które wspomagają prospecting.

  • Nauczysz się też zasad budowania pozytywnego pierwszego wrażenia w kontakcie z nowymi klientami.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:

  • Handlowcy dowolnej branży, którzy w swojej pracy bazują na tzw. „huntingu”, czyli sprzedaży do coraz to nowych grup odbiorców. 

  • Na szkoleniu skorzystają również handlowcy, którzy wprawdzie działają na stałym panelu klientów, ale w swoim zakresie obowiązków mają pozyskiwania nowych.

  • Dla bardziej doświadczonych handlowców szkolenie to będzie świetną okazją, aby odświeżyć i uaktualnić swoja wiedzę.

  • Szkolenie przydatne będzie również dla tych handlowców, którzy chcą zyskać większą pewność siebie w kontaktach z nowymi klientami.

Moduły szkolenia*

L

Moduł 1: PROSPECTING - SPRAWDZONE METODY TRADYCYJNE

  • Czym jest prospecting i jego rola w procesie sprzedaży. Kto powinien „robić” prospecting: marketing czy sprzedaż.
  • Pozyskiwanie baz danych potencjalnych klientów (lead genneration) i praca z danymi z Internetu.
  • Tradycyjne metody prospectingu: cold calling i cold mailing. Ograniczenia prawne w ich stosowaniu.
  • Wykorzystanie storytellingu i technik perswazyjnych w prospectingu.
  • Bezkosztowa metoda nawiązywania kontaktów: skuteczny networking w świecie online i offline.

Warsztaty: 1) Tworzymy pierwszy „zimny” komunikat: elewator pitch i jednozdaniowa ofertę wartości; 2) Tworzymy jednostronicowy skrypt pierwszej „zimnej” rozmowy telefonicznej.

L

Moduł 2: NOWOWCZESNE METODY POZYSKIWANIA KLINETÓW

  • Persony klientów – psychologiczny wizerunek klineta.
  • Lejek sprzedażowy i lejek marketingoway, czyli kiedy i gdzie klient NAS szuka?
  • Skuteczny social selling na przykładzie LinkedIn.
  • Dobre i złe praktyki w social sellingu.
  • „Ciemna strona mocy” i „hackowanie” procesu pozyskiwania leadów.
  • Pozyskiwanie klientów z rekomendacji i affiliate marketing.
  • Content marketing, czyli przyciąganie klientów za pomocą interesujących treści.
  • Personalizacja komunikatów do klientów z wykorzystaniem koncepcji metaprogramów.

Warsztaty: 1) Rozpoznaj metaprogramy klineta i nawiąż z nim kontakt najlepszy z możliwych; 2) LinkedIn na żywo: docieramy do interesującego nas klineta.

L

Moduł 3: PIERWSZE WRAŻENIE

  • Sprawdzone techniki wywierania pozytywnego pierwszego wrażania offline i online.
  • Komunikacja wzmacniająca relacje offline i online oraz techniki follow-upowania: strategie, taktyki i techniki zarządzania relacjami przez właściwą komunikację.
  • Cyfrowa Mowa Ciała: zachowania w świecie cyfrowym wzmacniające i osłabiające siłę relacji.
  • Wnioski: omówienie najważniejszych wniosków z szkolenia i wskazanie sposobów na dalsze doskonalenie umiejętności poszukiwania i pozyskiwania klientów.
  • Podsumowanie i powtórka w formie atrakcyjnego, interaktywnego quizu inspirowanego jednym ze znanych teleturniejów.

Warsztaty: 1) „Pierwsze wrażenie robi się tylko raz” 2) „Cyfrowa Mowa Ciała” – tworzymy swój wizerunek w cyfrowym świecie.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:

  • Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.

  • W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.

  • Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej. Pracował między innymi jako Dyrektor Dywizji ds. Kluczowych Klientów w Orbico, wyłącznym dystrybutorze produktów koncernu Procter&Gamble.

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy

  • Szkolenie trwa dwa dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
  • Szkolenie może być przeprowadzone w dowolne dni tygodnia, także w weekend.
  • Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia

Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat

  • W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
  • Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący

Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE

  • Program tego szkolenia to niezwykle udane połączenie praktycznych umiejętności negocjowania z najnowszą wiedzą z obszaru nauk behawioralnych.
  • Szkolenie prowadzi ekspert sprzedaży i negocjacji, dyrektor handlowych z dwudziestoletnim doświadczeniem w trzech branżach, dlatego możesz spodziewać się wybitnie praktycznych warsztatów.
L

TECHNIKI OBRONY CENY

  • „U was to zawsze najdrożej”, „Dla mnie to o wiele za drogo”, „Cena jest za wysoka”, „Kupiłbym od was, bo was lubię, ale musicie obniżyć cenę”.
  • Jeśli w swojej pracy często słyszysz takie komunikaty i nie bardzo wiesz, co możesz jeszcze zrobić poza kolejnym podkreśleniem jakości Twoich produktów czy usług – to szkolenie jest dla Ciebie.
L

STORYTELLING W SPRZEDAŻY

  • W trakcie tego unikalnego szkolenia opanujesz praktyczne zastosowanie schematów i mechanizmów narracyjnych w procesie sprzedaży i social sellingu.
  • Poznasz najważniejsze zasady tworzenia dobrych historii na potrzeby prezentacji handlowej, negocjacji czy rozwiązywania trudnych sytuacji w kontaktach z klientem.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17