Szkolenie dla pracowników działów sprzedaży każdego szczebla i każdej branży
Skuteczny prospecting
Sprawdzone techniki pozyskiwania klientów i nawiązywania pierwszego kontaktu z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych

W skrócie o szkoleniu:
- Szkolenia to ma jeden cel: dać Ci niezbędną wiedzę i umiejętności, aby samodzielnie poszukiwać i pozyskiwać nowych klientów.
-
Pozyskiwanie nowych klientów jest zarazem trudne i łatwe.
-
Trudne, jeśli nie wiesz, jak zorganizować proces, skąd czerpać leady, które narzędzia wykorzystać.
-
Łatwe – jeśli wiesz to wszystko, przetestowałeś/-łaś różne metody i narzędzie i wiesz, co najlepiej sprawdzi się w Twoje firmie.
-
Jeśli zarządzasz zespołem odpowiedzialnym za pozyskiwanie nowych klientów dowiesz się, jak zorganizować proces porspectingu, jak go opomiarować i optymalizować.

Czego się nauczysz:
-
W trakcie szkolenia poznasz najskuteczniejsze tradycyjne sposoby prospectingu takie jak cold calling i cold mailing.
-
Najwięcej uwagi poświecisz jednak na poznanie nowoczesnych sposobów pozyskiwania klientów, takich jak social selling, networking czy content marketing.
-
Opanujesz zasady tworzenia dobrych pierwszych komunikatów otwierających w różnych formułach: jednozdaniowa oferta wartości, elewator pitch.
-
Dowiesz się, skąd pozyskiwać bazy potencjalnych klientów oraz co możesz – a czego nie możesz – zrobić z kontaktami pozyskanymi w Internecie.
-
Poznasz też kilka niezwykle użytecznych narzędzi informatycznych (w większości bezpłatnych), które wspomagają prospecting.
-
Nauczysz się też zasad budowania pozytywnego pierwszego wrażenia w kontakcie z nowymi klientami.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:
-
Handlowcy dowolnej branży, którzy w swojej pracy bazują na tzw. „huntingu”, czyli sprzedaży do coraz to nowych grup odbiorców.
-
Na szkoleniu skorzystają również handlowcy, którzy wprawdzie działają na stałym panelu klientów, ale w swoim zakresie obowiązków mają pozyskiwania nowych.
-
Dla bardziej doświadczonych handlowców szkolenie to będzie świetną okazją, aby odświeżyć i uaktualnić swoja wiedzę.
-
Szkolenie przydatne będzie również dla tych handlowców, którzy chcą zyskać większą pewność siebie w kontaktach z nowymi klientami.
Moduły szkolenia*
Moduł 1: PROSPECTING - SPRAWDZONE METODY TRADYCYJNE
- Czym jest prospecting i jego rola w procesie sprzedaży. Kto powinien „robić” prospecting: marketing czy sprzedaż.
- Pozyskiwanie baz danych potencjalnych klientów (lead genneration) i praca z danymi z Internetu.
- Tradycyjne metody prospectingu: cold calling i cold mailing. Ograniczenia prawne w ich stosowaniu.
- Wykorzystanie storytellingu i technik perswazyjnych w prospectingu.
- Bezkosztowa metoda nawiązywania kontaktów: skuteczny networking w świecie online i offline.
Warsztaty: 1) Tworzymy pierwszy „zimny” komunikat: elewator pitch i jednozdaniowa ofertę wartości; 2) Tworzymy jednostronicowy skrypt pierwszej „zimnej” rozmowy telefonicznej.
Moduł 2: NOWOWCZESNE METODY POZYSKIWANIA KLINETÓW
- Persony klientów – psychologiczny wizerunek klineta.
- Lejek sprzedażowy i lejek marketingoway, czyli kiedy i gdzie klient NAS szuka?
- Skuteczny social selling na przykładzie LinkedIn.
- Dobre i złe praktyki w social sellingu.
- „Ciemna strona mocy” i „hackowanie” procesu pozyskiwania leadów.
- Pozyskiwanie klientów z rekomendacji i affiliate marketing.
- Content marketing, czyli przyciąganie klientów za pomocą interesujących treści.
- Personalizacja komunikatów do klientów z wykorzystaniem koncepcji metaprogramów.
Warsztaty: 1) Rozpoznaj metaprogramy klineta i nawiąż z nim kontakt najlepszy z możliwych; 2) LinkedIn na żywo: docieramy do interesującego nas klineta.
Moduł 3: PIERWSZE WRAŻENIE
- Sprawdzone techniki wywierania pozytywnego pierwszego wrażania offline i online.
- Komunikacja wzmacniająca relacje offline i online oraz techniki follow-upowania: strategie, taktyki i techniki zarządzania relacjami przez właściwą komunikację.
- Cyfrowa Mowa Ciała: zachowania w świecie cyfrowym wzmacniające i osłabiające siłę relacji.
- Wnioski: omówienie najważniejszych wniosków z szkolenia i wskazanie sposobów na dalsze doskonalenie umiejętności poszukiwania i pozyskiwania klientów.
- Podsumowanie i powtórka w formie atrakcyjnego, interaktywnego quizu inspirowanego jednym ze znanych teleturniejów.
Warsztaty: 1) „Pierwsze wrażenie robi się tylko raz” 2) „Cyfrowa Mowa Ciała” – tworzymy swój wizerunek w cyfrowym świecie.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej. Pracował między innymi jako Dyrektor Dywizji ds. Kluczowych Klientów w Orbico, wyłącznym dystrybutorze produktów koncernu Procter&Gamble.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy
- Szkolenie trwa dwa dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
- Szkolenie może być przeprowadzone w dowolne dni tygodnia, także w weekend.
- Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia
Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat
- W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący
Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE
- Program tego szkolenia to niezwykle udane połączenie praktycznych umiejętności negocjowania z najnowszą wiedzą z obszaru nauk behawioralnych.
- Szkolenie prowadzi ekspert sprzedaży i negocjacji, dyrektor handlowych z dwudziestoletnim doświadczeniem w trzech branżach, dlatego możesz spodziewać się wybitnie praktycznych warsztatów.
TECHNIKI OBRONY CENY
- „U was to zawsze najdrożej”, „Dla mnie to o wiele za drogo”, „Cena jest za wysoka”, „Kupiłbym od was, bo was lubię, ale musicie obniżyć cenę”.
- Jeśli w swojej pracy często słyszysz takie komunikaty i nie bardzo wiesz, co możesz jeszcze zrobić poza kolejnym podkreśleniem jakości Twoich produktów czy usług – to szkolenie jest dla Ciebie.
STORYTELLING W SPRZEDAŻY
- W trakcie tego unikalnego szkolenia opanujesz praktyczne zastosowanie schematów i mechanizmów narracyjnych w procesie sprzedaży i social sellingu.
- Poznasz najważniejsze zasady tworzenia dobrych historii na potrzeby prezentacji handlowej, negocjacji czy rozwiązywania trudnych sytuacji w kontaktach z klientem.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17