Szkolenie dla pracowników działów sprzedaży i marketingu
Storytelling w sprzedaży
Praktyczne zastosowanie schematów i mechanizmów narracyjnych w procesie sprzedaży i social sellingu

W skrócie o szkoleniu:
-
Storytelling, czyli sztuka tworzenia i prezentowania komunikatów w formie opowieści robi oszałamiającą karierę w marketingu, sprzedaży czy… polityce.
-
Dzieję się tak, ponieważ jako ludzie zdecydowanie lepiej przyswajamy opowieści niż suche zestawienia faktów czy liczb.
-
Ludzie opowiadają ludziom historie od setek tysięcy lat. Ta forma przekazu jest dla nas naturalna jak oddychanie. Dlatego storytelling jest tak skuteczny również w sprzedaży.

Czego się nauczysz:
- W trakcie unikalnego szkolenia Storytelling w sprzedaży poznasz najważniejsze zasady tworzenia dobrych historii na potrzeby prezentacji handlowej, negocjacji czy rozwiązywania trudnych sytuacji w kontaktach z klientem.
- Nauczysz się sprawnie obsługiwać się historiami w mowie i piśmie.
- Opanujesz zasady tworzenia angażujących, perswazyjnych komunikatów na każdym etapie procesu sprzedażowego.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:
-
Przedstawiciele Handlowi, Kierownicy i Dyrektorzy sprzedaży, bez względu na to, co i komu sprzedają.
-
Specjaliści ds. marketingu bez względu na branżę.
-
Specjaliści do spraw social mediów i content marketingu.
-
Pracownicy działów obsługi klineta i działów reklamacji.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej. Pracował między innymi jako Dyrektor Dywizji ds. Kluczowych Klientów w Orbico, wyłącznym dystrybutorze produktów koncernu Procter&Gamble.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
Moduły szkolenia*
Moduł 1: STORYTELLING W SPRZEDAŻY - WPROWADZENIE
-
Czym jest storytelling i dlaczego jest tak ważny w sprzedaży?
-
Co mają wspólnego swetry George’a Clooneya ze sprzedażą?
-
3 najważniejsze zasady strytellingu sprzedażowego: budowanie więzi, zaangażowanie emocji i autentyczność.
-
Najważniejsze schematy narracyjne użyteczne w sprzedaży: „Uwolnić królewnę”, „Zabić smoka”, „Rags to Riches”, „The Quest” i inne – wprowadzenie.
-
Techniki i triki storytellingu: luka informacyjna, suspens itp.
-
Jakiego rodzaju treści nadają się do opisania za pomocą historii, a jakie nie.
-
WARSZTATY: 1) Storytelling opowieść o firmie; 2) Twoja własna historia sprzedażowa.
Moduł 2: STORYTELLING W CODZIENNEJ KOMUNIKACJI SPRZEDAŻOWEJ
-
Historia dobra na początek: jak wykorzystać historie w „zimnych” mailach i telefonach?
- Wykorzystanie schematu narracyjnego „Trójkąt dramatu” w prospectingu.
-
Zasady pisania angażujących maili do klientów.
-
Storytellingowe rozmowy telefoniczne z nowym klientem – wykorzystanie schematu opartego na luce informacyjnej Loevensteina.
-
Trudne sytuacje we współpracy z klientem: jak je rozbroić z wykorzystaniem krótkich opowieści?
-
WARSZRATY: 1) Mail storytellingowy do nowego klienta; 2) Mail storytellingowy do klienta z podsumowaniem miesiąc / kwartału.
Moduł 3: PREZENTACJA HANDLOWA WYKORZYSTUJĄCA STORYTELLING
-
Storytelling jako metoda budowania i ocieplania relacji w trakcie spotkań handlowych.
-
9 zasad tworzenia dobrych prezentacji handlowych.
-
Wykorzystanie schematów narracyjnych „Overcoming the Monster” i „Hero’s Journey” w budowaniu prezentacji.
-
Perswazyjne komponenty w prezentacji handlowej.
-
Wykorzystanie zasad ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej w prezentacji handlowej.
- Storytelling w negocjacjach i procesie pokonywania zastrzeżeń.
- WARSZRATY: Piszemy prezentację handlową wykorzystującą storytelling.
Moduł 4: STORYTELLING W SOCIAL MEDIACH
- Najskuteczniejsze schematy narracyjne w sicial mediach: „Hero’s Journey”, „Rags to Riches”, „The Quest” i „Transformation”.
-
Wykorzystanie storytelingu w pisaniu postów sprzedażowych na Facebook i LinkedIn.
-
Wykorzystania storytellingu w tworzeniu scenariuszy filmów na YouTube.
-
WARSZTATY: 1) Piszemy posta na LinkedIn 2) Tworzymy scenariusz filmu na YouTuba.
Moduł 5: TECHNIKI OBRONY CENY I ZAMYKANIA SPRZEDAŻY Z WYKORZYSTANIEM STORYTELLINGU
- Narracja w prezentacji ceny.
- Opowieść zamiast… rabatu?
- Jak sondować przed zamknięciem z wykorzystaniem opowieści?
- Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży i ich potencjał narracyjny:
- Zamknięcie „na podsumowanie”
- Zamknięcie alternatywne
- Zamknięcie Benjamina Franklina.
- WARSZTATY: Narracja o cenie – piszemy szablony historii.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy
- Szkolenie trwa trzy dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
- Szkolenie może być przeprowadzone w dowolne dni tygodnia, także w weekend.
- Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia
Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat
- W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący
Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW
- W trakcie tego wyjątkowego szkolenia spojrzysz na sprzedaż okiem osoby, która na co dzień zajmuje się… zakupami i siedzi po przeciwnej niż Ty stronie stołu.
- Spojrzysz na siebie z perspektywy „zakupowca”, dzięki temu łatwiej Ci będzie dostrzec własne błędy.
- Dzięki temu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia
- Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
BUDOWANIE I ROZWIJANIE RELACJI Z KLIENTEM – KURS ZAWANSOWANY
- Szkolenie to wprowadzi Cię w świat zaawansowanych technik budowania relacji z klientem.
- W jego trakcie poznasz temat rozwijania relacji z trzech perspektyw: od strony psychologicznej, procesowej oraz narzędziowej.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17