Zaznacz stronę

Szkolenie dla pracowników działów sprzedaży i marketingu

Storytelling w sprzedaży

Praktyczne zastosowanie schematów i mechanizmów narracyjnych w procesie sprzedaży i social sellingu

W skrócie o szkoleniu:

  • Storytelling, czyli sztuka tworzenia i prezentowania komunikatów w formie opowieści robi oszałamiającą karierę w marketingu, sprzedaży czy… polityce.

  • Dzieję się tak, ponieważ jako ludzie zdecydowanie lepiej przyswajamy opowieści niż suche zestawienia faktów czy liczb.

  • Ludzie opowiadają ludziom historie od setek tysięcy lat. Ta forma przekazu jest dla nas naturalna jak oddychanie. Dlatego storytelling  jest tak skuteczny również w sprzedaży.

Czego się nauczysz:

  • W trakcie unikalnego szkolenia Storytelling w sprzedaży poznasz najważniejsze zasady tworzenia dobrych historii na potrzeby prezentacji handlowej, negocjacji czy rozwiązywania trudnych sytuacji w kontaktach z klientem.
  • Nauczysz się sprawnie obsługiwać się historiami w mowie i piśmie.
  • Opanujesz zasady tworzenia angażujących, perswazyjnych komunikatów na każdym etapie procesu sprzedażowego.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:

  • Przedstawiciele Handlowi, Kierownicy i Dyrektorzy sprzedaży, bez względu na to, co i komu sprzedają.

  • Specjaliści ds. marketingu bez względu na branżę.

  • Specjaliści do spraw social mediów i content marketingu.

  • Pracownicy działów obsługi klineta i działów reklamacji.

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej. Pracował między innymi jako Dyrektor Dywizji ds. Kluczowych Klientów w Orbico, wyłącznym dystrybutorze produktów koncernu Procter&Gamble.

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

Moduły szkolenia*

L

Moduł 1: STORYTELLING W SPRZEDAŻY - WPROWADZENIE

  • Czym jest storytelling i dlaczego jest tak ważny w sprzedaży?

  • Co mają wspólnego swetry George’a Clooneya ze sprzedażą?

  • 3 najważniejsze zasady strytellingu sprzedażowego: budowanie więzi, zaangażowanie emocji i autentyczność.

  • Najważniejsze schematy narracyjne użyteczne w sprzedaży: “Uwolnić królewnę”, “Zabić smoka”, “Rags to Riches”, “The Quest” i inne – wprowadzenie. 

  • Techniki i triki storytellingu: luka informacyjna, suspens itp.

  • Jakiego rodzaju treści nadają się do opisania za pomocą historii, a jakie nie.

  • WARSZTATY: 1) Storytelling opowieść o firmie; 2) Twoja własna historia sprzedażowa.

L

Moduł 2: STORYTELLING W CODZIENNEJ KOMUNIKACJI SPRZEDAŻOWEJ

  • Historia dobra na początek: jak wykorzystać historie w „zimnych” mailach i telefonach?

  • Wykorzystanie schematu narracyjnego “Trójkąt dramatu” w prospectingu.
  • Zasady pisania angażujących maili do klientów.

  • Storytellingowe rozmowy telefoniczne z nowym klientem – wykorzystanie schematu opartego na luce informacyjnej Loevensteina.

  • Trudne sytuacje we współpracy z klientem: jak je rozbroić z wykorzystaniem krótkich opowieści?

  • WARSZRATY: 1) Mail storytellingowy do nowego klienta; 2) Mail storytellingowy do klienta z podsumowaniem miesiąc / kwartału.

L

Moduł 3: PREZENTACJA HANDLOWA WYKORZYSTUJĄCA STORYTELLING

  • Storytelling jako metoda budowania i ocieplania relacji w trakcie spotkań handlowych.

  • 9 zasad tworzenia dobrych prezentacji handlowych.

  • Wykorzystanie schematów narracyjnych “Overcoming the Monster”  i “Hero’s Journey” w budowaniu prezentacji.

  • Perswazyjne komponenty w prezentacji handlowej.

  • Wykorzystanie zasad ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej w prezentacji handlowej.

  • Storytelling w negocjacjach i procesie pokonywania zastrzeżeń.
  • WARSZRATY: Piszemy prezentację handlową wykorzystującą storytelling.
L

Moduł 4: STORYTELLING W SOCIAL MEDIACH

  • Najskuteczniejsze schematy narracyjne w sicial mediach: “Hero’s Journey”, “Rags to Riches”, “The Quest” i “Transformation”.
  • Wykorzystanie storytelingu w pisaniu postów sprzedażowych na Facebook i LinkedIn.

  • Wykorzystania storytellingu w tworzeniu scenariuszy filmów na YouTube.

  • WARSZTATY: 1) Piszemy posta na LinkedIn 2) Tworzymy scenariusz filmu na YouTuba.

L

Moduł 5: TECHNIKI OBRONY CENY I ZAMYKANIA SPRZEDAŻY Z WYKORZYSTANIEM STORYTELLINGU

  • Narracja w prezentacji ceny. 
  • Opowieść zamiast… rabatu?
  • Jak sondować przed zamknięciem z wykorzystaniem opowieści?
  • Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży i ich potencjał narracyjny:
  • Zamknięcie „na podsumowanie”
  • Zamknięcie alternatywne
  • Zamknięcie Benjamina Franklina.
  • WARSZTATY: Narracja o cenie – piszemy szablony historii.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:

  • Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.

  • W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.

  • Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.

dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy

  • Szkolenie trwa trzy dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
  • Szkolenie może być przeprowadzone w dowolne dni tygodnia, także w weekend.
  • Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia

Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat

  • W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
  • Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący

Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW

  • W trakcie tego wyjątkowego szkolenia spojrzysz na sprzedaż okiem osoby, która na co dzień zajmuje się… zakupami i siedzi po przeciwnej niż Ty stronie stołu.  
  • Spojrzysz na siebie z perspektywy  “zakupowca”, dzięki temu łatwiej Ci będzie dostrzec własne błędy.
  • Dzięki temu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
L

NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia

  • Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
L

BUDOWANIE I ROZWIJANIE RELACJI Z KLIENTEM – KURS ZAWANSOWANY

  • Szkolenie to wprowadzi Cię w świat zaawansowanych technik budowania relacji z klientem.
  • W jego trakcie poznasz temat rozwijania relacji z trzech perspektyw: od strony psychologicznej, procesowej oraz narzędziowej.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17