AW-446618682

Szkolenie dla handlowców, KAM-ów i menedżerów działów sprzedaży

Szkolenie kupieckie dla handlowców

Techniki, strategie, triki i narzędzia kupców i pracowników zaopatrzenia 

W skrócie o szkoleniu:

  • To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów.
  • Spojrzysz na siebie oczami “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
  • Współautorką szkolenia jest wieloletnia kupczyni i szefowa działu zakupów w branży farmaceutycznej i FMCG.

Czego się nauczysz:

  • Celem szkolenia jest wzmocnienie umiejętności handlowców i specjalistów ds. klientów kluczowych przez dokładne poznanie strategii, techniki i taktyk działu zakupów.
  • W trakcie szklenia dowiesz się między innymi, z czego wynikają decyzję kupca wobec Twoich produktów.
  • Dowiesz się też, z czego szef rozlicza kupca oraz za co może on dostać lub stracić premię.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:

Przedstawiciele Handlowi, KAM-owie oraz Kierownicy i Dyrektorzy sprzedaży bez względu na branżę którzy:

  • na co dzień współpracują z działami kupieckimi i chcą wzmocnij swoje umiejętności dzięki zyskaniu perspektywy nabywcy
  • zamierzają rozwinąć swoje relacje kupującymi i wprowadzić je na wyższy poziom.

Moduły szkolenia*

L

Moduł 1: STRATEGIE ZAKUPOWE

  • Najważniejsze cele strategiczne każdego działu kupieckiego.

  • Macierz Kraljica i strategie wobec dostawców.

  • Najważniejsze trendy w zarządzaniu asortymentem: konsolidacja dostaw, zarządzanie kategorią (category management), zarządzanie łańcuchem dostaw, dynamiczna polityka cenowa.

  • Ocena okresowa dostawcy – jakie elementy wpływają pozytywnie, a jakie negatywnie na ocenę poszczególnych dostawców.

  • Narzędzia informatyczne działu zakupów.

L

Moduł 2: ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ (CATEGORY MANAGEMEN)

  • Podstawowe zasady i definicja kategorii – Twoje miejsce w kategorii.

  • Drzewo kategorii. Podział kategorii i powody tworzenia oddzielnych strategii dla kategorii.

  • Strategia End to End vs strategia dla kategorii.

  • Strategia dla kategorii (definicja i cel).

  • Model IPO jako narzędzie pracy category managera.

  • Etapy budowania strategii dla kategorii.

  • KPI w zarządzaniu kategorią.

L

Moduł 3: KUPIECKIE TAKTYKI I TRIKI NEGOCJACYJNE

  • Strategie negocjacyjne wobec dostawców – siła dostawcy vs siła kupującego.
  • Najskuteczniejsze taktyki i triki negocjacyjne kupców w stosunku do dostawców.
  • Twarde i miękkie aspekty negocjacji
  • Wykorzystanie zasad P2P w negocjacjach i triki behawioralne.
  • Pięć trudnych pytań kupca w kontekście wdrażania nowości.
  • Matematyka handlowa na użytek pracownika działu zakupów.
  • Rozmowy roczne z perspektywy kupca: cele, zasady, harmonogram. 
L

Moduł 4: KLUCZOWE WSKAŻNIKI EFEKTYWNOŚCI KUPCA

  • Zakres obowiązków kupca.

  • Scorecard kupca.

  • Marża front i back, bonusy okresowe warunkowe i bezwarunkowe.

  • Budżety marketingowe i opłaty specjalne.

  • Ograniczenie zapasów na swoich kategoriach/producentach.

  • Zwiększenie wartości koszyka zakupowego.

  • Budowanie lojalności klientów.

  • System motywacyjne działów kupieckich: za co kupiec może zyskać, a za co stracić premię?

L

Moduł 5: KAM OCZYMA KUPCA

  • 7 największych błędów KAM w kontaktach z kupcem.

  • Budowanie relacji z KAM-em: na co może sobie pozwolić kupiec, a za co może stracić pracę?

  • Jak „zarządzać” szefem KAM-a oraz innymi osobami w jego firmie?

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:

  • Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.

  • W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.

  • Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają handlowcy i menedżerowie sprzedaży którzy:

Chcą spojrzeć na współpracę oczyma kupca

Zamierzają w związku z tym poznać najważniejsze strategie i taktyki działu kupieckiego po to, by móc sprzedawać więcej oraz wzmocnić relacje z nabywcą.

Nie chcą pozwolić kupcom sobą manipulować

Nie chcą być „dostawcą budżetu” ale chcą, by ich relacje z kupcem były bardziej partnerskie.

Zamierzają dołączyć do zespołów sprzedażowych lub właśnie rozpoczęli pracę

Jeśli znajdujesz się na początku swojej przygody ze sprzedażą koniecznie musisz poznać perspektywę kupca.

Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej

Szkolenie zawiera mnóstwo praktycznych zastosowań nieznanych szerzej koncepcji z dziedziny nauk behawioralnych i psychologii społecznej. Może być zatem znakomitym uzupełnieniem programów szkoleń wewnętrznych.

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW

  • To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ – choć przygotowane dla sprzedawców – prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów, który jest autorem programu.
  • Spojrzysz na siebie oczyma “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
L

NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia

  • Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
L

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM

  • Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera. Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
  • Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
L

EFEKTYWNY PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY

  • Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego. W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
  • Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
L

BUDOWANIE I ROZWIJANIE RELACJI Z KLIENTEM – KURS ZAWANSOWANY

  • Szkolenie to wprowadzi Cię w świat zaawansowanych technik budowania relacji z klientem.
  • W jego trakcie poznasz temat rozwijania relacji z trzech perspektyw: od strony psychologicznej, procesowej oraz narzędziowej.
L

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań

  • Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu. To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
  • Szkolenie to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17