Szkolenie dla handlowców, KAM-ów i menedżerów działów sprzedaży
Szkolenie kupieckie dla handlowców
Techniki, strategie, triki i narzędzia kupców i pracowników zaopatrzenia
W skrócie o szkoleniu:
- To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów.
- Spojrzysz na siebie oczami “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
- Współautorką szkolenia jest wieloletnia kupczyni i szefowa działu zakupów w branży farmaceutycznej i FMCG.
Czego się nauczysz:
- Celem szkolenia jest wzmocnienie umiejętności handlowców i specjalistów ds. klientów kluczowych przez dokładne poznanie strategii, techniki i taktyk działu zakupów.
- W trakcie szklenia dowiesz się między innymi, z czego wynikają decyzję kupca wobec Twoich produktów.
- Dowiesz się też, z czego szef rozlicza kupca oraz za co może on dostać lub stracić premię.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają:
Przedstawiciele Handlowi, KAM-owie oraz Kierownicy i Dyrektorzy sprzedaży bez względu na branżę którzy:
- na co dzień współpracują z działami kupieckimi i chcą wzmocnij swoje umiejętności dzięki zyskaniu perspektywy nabywcy
- zamierzają rozwinąć swoje relacje kupującymi i wprowadzić je na wyższy poziom.
Moduły szkolenia*
Moduł 1: STRATEGIE ZAKUPOWE
-
Najważniejsze cele strategiczne każdego działu kupieckiego.
-
Macierz Kraljica i strategie wobec dostawców.
-
Najważniejsze trendy w zarządzaniu asortymentem: konsolidacja dostaw, zarządzanie kategorią (category management), zarządzanie łańcuchem dostaw, dynamiczna polityka cenowa.
-
Ocena okresowa dostawcy – jakie elementy wpływają pozytywnie, a jakie negatywnie na ocenę poszczególnych dostawców.
-
Narzędzia informatyczne działu zakupów.
Moduł 2: ZARZĄDZANIE KATEGORIĄ (CATEGORY MANAGEMEN)
-
Podstawowe zasady i definicja kategorii – Twoje miejsce w kategorii.
-
Drzewo kategorii. Podział kategorii i powody tworzenia oddzielnych strategii dla kategorii.
-
Strategia End to End vs strategia dla kategorii.
-
Strategia dla kategorii (definicja i cel).
-
Model IPO jako narzędzie pracy category managera.
-
Etapy budowania strategii dla kategorii.
-
KPI w zarządzaniu kategorią.
Moduł 3: KUPIECKIE TAKTYKI I TRIKI NEGOCJACYJNE
- Strategie negocjacyjne wobec dostawców – siła dostawcy vs siła kupującego.
- Najskuteczniejsze taktyki i triki negocjacyjne kupców w stosunku do dostawców.
- Twarde i miękkie aspekty negocjacji
- Wykorzystanie zasad P2P w negocjacjach i triki behawioralne.
- Pięć trudnych pytań kupca w kontekście wdrażania nowości.
- Matematyka handlowa na użytek pracownika działu zakupów.
- Rozmowy roczne z perspektywy kupca: cele, zasady, harmonogram.
Moduł 4: KLUCZOWE WSKAŻNIKI EFEKTYWNOŚCI KUPCA
-
Zakres obowiązków kupca.
-
Scorecard kupca.
-
Marża front i back, bonusy okresowe warunkowe i bezwarunkowe.
-
Budżety marketingowe i opłaty specjalne.
-
Ograniczenie zapasów na swoich kategoriach/producentach.
-
Zwiększenie wartości koszyka zakupowego.
-
Budowanie lojalności klientów.
-
System motywacyjne działów kupieckich: za co kupiec może zyskać, a za co stracić premię?
Moduł 5: KAM OCZYMA KUPCA
-
7 największych błędów KAM w kontaktach z kupcem.
-
Budowanie relacji z KAM-em: na co może sobie pozwolić kupiec, a za co może stracić pracę?
-
Jak „zarządzać” szefem KAM-a oraz innymi osobami w jego firmie?
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają handlowcy i menedżerowie sprzedaży którzy:
Chcą spojrzeć na współpracę oczyma kupca
Zamierzają w związku z tym poznać najważniejsze strategie i taktyki działu kupieckiego po to, by móc sprzedawać więcej oraz wzmocnić relacje z nabywcą.
Nie chcą pozwolić kupcom sobą manipulować
Nie chcą być „dostawcą budżetu” ale chcą, by ich relacje z kupcem były bardziej partnerskie.
Zamierzają dołączyć do zespołów sprzedażowych lub właśnie rozpoczęli pracę
Jeśli znajdujesz się na początku swojej przygody ze sprzedażą koniecznie musisz poznać perspektywę kupca.
Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej
Szkolenie zawiera mnóstwo praktycznych zastosowań nieznanych szerzej koncepcji z dziedziny nauk behawioralnych i psychologii społecznej. Może być zatem znakomitym uzupełnieniem programów szkoleń wewnętrznych.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW
- To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ – choć przygotowane dla sprzedawców – prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów, który jest autorem programu.
- Spojrzysz na siebie oczyma “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia
- Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM
- Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera. Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
- Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
EFEKTYWNY PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY
- Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego. W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
- Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
BUDOWANIE I ROZWIJANIE RELACJI Z KLIENTEM – KURS ZAWANSOWANY
- Szkolenie to wprowadzi Cię w świat zaawansowanych technik budowania relacji z klientem.
- W jego trakcie poznasz temat rozwijania relacji z trzech perspektyw: od strony psychologicznej, procesowej oraz narzędziowej.
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań
- Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu. To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
- Szkolenie to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17