Zaznacz stronę

Szkolenie dla pracowników działów sprzedaży każdego szczebla i każdej branży

Techniki obrony ceny

Sprawdzone w boju strategie, taktyki, triki i taktyki obrony ceny i marży na każdym etapie procesu sprzedaży

W skrócie o szkoleniu:

  • Czy zdarza ci się słyszeć takie komentarze jak: „U was to zawsze najdrożej”, „Dla mnie to o wiele za drogo”, „Cena jest za wysoka”, „Kupiłbym od was, bo was lubię, ale musicie obniżyć cenę”, “Konkurencja ma taniej”
  • Zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, poza podkreślaniem jakości swoich produktów czy usług po raz kolejny?
    Nasze szkolenie to klucz do skuteczniejszego radzenia sobie z obiekcjami cenowymi. Odkryj strategie, które pomogą Ci nie tylko przekonać klientów do wartości Twoich produktów, ale także zbudować trwałe relacje oparte na obopólnych, symetrycznych korzyściach.
  • Daj swojemu Zespołowi potężną dawkę wiedzy i umiejętności na temat skutecznych technik komunikacyjnych i negocjacyjnych, niezbędnych w obronie ceny i Twojej marży.
  • Zainwestuj w najwyższej klasy wiedzę i zdobądź przewagę konkurencyjną dzięki sprawdzonym technikom obrony ceny.
  • Zamów szkolenie zamknięte Techniki obrony ceny jeszcze dziś przez formularz kontaktowy.

 

Czego się nauczysz:

  • W trakcie szkolenia szybko i skutecznie opanujesz techniki obrony ceny i marży.

  • Dowiesz się, jak już na etapie badania i analizy potrzeb klineta bronić ceny.

  • Nauczysz się, jak prezentować cenę, aby zminimalizować ryzyko jej zakwestionowania przez klineta.

  • Opanujesz zasad prezentowania Twojej oferty w taki sposobów, aby klient w pierwszej kolejności zapalił się do zakupu, a dopiero później pomyślał o cenie.

  • Poznasz również skuteczne metody pokonywania zastrzeżeń cenowy klineta.

  • Nauczysz się wreszcie, jak zamykać sprzedaż ograniczając ryzyko żądań klineta w zakresie obniżki ceny.

  • Program szkolenia wykorzystuje w praktyce najnowsze koncepcje z obszaru ekonomii behawioralnej i psychologii społecznej.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:

  • Przedstawicieli i doradców techniczno-handlowych, menedżerów ds. kluczowych klientów oraz szefów sprzedaży którzy w swojej pracy bardzo często spotykają się z obiekcjami cenowymi.

  • Na szkoleniu skorzystają handlowcy i menedżerowie każdej branży, ponieważ procesowane technik mają charakter uniwersalny.

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej. Pracował między innymi jako Dyrektor Dywizji ds. Kluczowych Klientów w Orbico, wyłącznym dystrybutorze produktów koncernu Procter&Gamble.

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Keywords Studios ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

Moduły szkolenia*

L

Moduł 1: MINDSET HANDLOWCA I PSYCHOLOGIA CENY

      • Jak się nie dać „zatruć” klientowi komunikatami typu: „U was to zawsze najdrożej”, „Dla mnie to o wiele za drogo”, „Cena jest za wysoka”, „Kupiłbym od was, bo was lubię, ale musicie obniżyć cenę”.
      • Jak się… „odtruć” gdy już uległeś zatruciu?
      • Przygotowanie mentalne do sprzedaży z obroną ceny.
      • Psychologia ceny: jak ludzie postrzegają cenę w B2B a jak w B2C?
      • Co myśli klient, mówiąc „To za drogo”.

 

L

Moduł 2: TECHNIKI OBRONY CENY W TRAKCIE ANALIZY POTRZEB KLINETA

  • Trzystopniowy model analizy potrzeb ukierunkowany na obronę ceny.
  • Trójkąt potrzeb klienta.
  • Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w badaniu potrzeb: aktywne słuchanie i obserwacja, uściślanie i precyzowanie, interpretowanie wypowiedzi klineta, parafrazowanie.
  • Jak na etapie badania potrzeb pozycjonować przekaz na temat ceny produktów czy usług.
L

Moduł 3: OFENSYWNA OBRONA CENY W TRAKCIE PREZENTACJI OFERTY

  • 6 najważniejszych obaw klineta maskowanych argumentami cenowymi i jak rozbroić te obawy już na etapie prezentacji oferty.
  • Prezentacja handlowa w modelu perswazyjnym PSF: sprzedaż w oparciu o wartość a nie cenę.
  • „Zwinne” techniki prezentowania ceny i technika torowania.
  • Wykorzystanie ramowania – technika „3 pudełka”.
L

Moduł 4: POKONYWANIE ZASTRZEŻEŃ CENOWYCH OBRONA CENY W TRAKCIE NEGOCJACJI

  • Katalog najczęstszych zastrzeżeń co do ceny.
  • Po czym poznać, czy obiekcja cenowa jest prawdziwa, czy też stanowi „zasłonę dymną”?
  • 5 skutecznych schematów komunikacyjnych w procesie obrony ceny.
  • Sprawdzony czteroetapowy proces pokonywania zastrzeżeń, w tym zastrzeżeń cenowych.
  • Cena na etapie przygotowania do negocjacji: – „trójpolówka”.
  • Wybrane techniki i triki negocjacyjne w poszczególnych fazach negocjacji.
L

Moduł 5: TECHNIKI OBRONY CENY W FAZIE ZAMYKANIA SPRZEDAŻY

  • Sondowanie przed zamknięciem i wychwytywanie sygnałów gotowości do zakupu.
  • Osładzanie gorzkiej pigułki – jak mówić o cenie w fazie zamknięcia sprzedaży?
  • Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży w kontekście ceny:
  • Zamknięcie próbne (ABC – Always Be Closing)
  • Zamknięcie „na podsumowanie”
  • Zamknięcie alternatywne
  • Zamknięcie Benjamina Franklina.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:

  • Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.

  • W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.

  • Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.

dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy

  • Szkolenie trwa dwa lub trzy dni (zależnie od wielkości grupy). Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
  • Szkolenie może być przeprowadzone w dowolne dni tygodnia, także w weekend.
  • Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia

Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat

  • W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
  • Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący

Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia

  • Program tego szkolenia to niezwykle udane połączenie praktycznych umiejętności negocjowania z najnowszą wiedzą z obszaru nauk behawioralnych.
  • Szkolenie prowadzi ekspert sprzedaży i negocjacji, dyrektor handlowych z dwudziestoletnim doświadczeniem w trzech branżach, dlatego możesz spodziewać się wybitnie praktycznych warsztatów.
L

SKUTECZNA SPRZEDAŻ PRODUKTÓW FMCG

  • Szkolenie przygotowane zostało przez praktyków sprzedaży FMCG, dlatego możesz spodziewać się mnóstwa przykładów z prawdziwego rynku.
  • W trakcie szkolenia szybko i skutecznie opanujesz cały proces sprzedażowy na rynku tradycyjnym w branży FMCG.
L

PREZENTACJA OFERTY WARTOŚCI

  • W trakcie tego unikalnego szkolenia poznasz zasady tworzenia prezentacji niebanalnych a jednocześnie skoncentrowanych na wartości Twojego produktu czy usługi.
  • W trakcie szkolenia opanujesz gruntownie cały proces tworzenia unikalnych, „samosprzedających” prezentacji handlowych, od fazy analizy wstępnej na fazie szlifowania treści i formy kończąc.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17