Zaznacz stronę

Szkolenie dla handlowców

Techniki sprzedaży i budowania relacji z klientem   

Techniki, triki, narzędzia i systemy efektywnej sprzedaży i budowania wartościowych relacji z klientem w każdej branży

W skrócie o szkoleniu:

  • To jeden z bestsellerów na naszym portalu.
  • Szkolenie to jest wyczerpującym zestawem niezbędnej wiedzy i umiejętności z zakresu sprzedaży i budowania relacji z klientem w każdej branży. 
  • Jego celem jest radykalne wzmocnienie umiejętności handlowców i specjalistów ds. klientów kluczowych w zakresie technik sprzedaży oraz metod i narzędzi budowania i wzmacniania relacji handlowych.

Czego się nauczysz:

  • W trakcie szkolenia przejdziesz cały proces sprzedażowy i przećwiczysz techniki i narzędzia najbardziej użyteczne na poszczególnych etapach.
  • Opanujesz również najskuteczniejsze sposoby nawiązywania, budowania i wzmacniania relacji handlowych.
  • Nauczysz się dostrzegać ukryte potrzeby klienta, identyfikować i eksploatować szanse sprzedaży, prezentować ofertę wartości w modelu perswazyjnym, bronić ceny, zamykać sprzedaż i pokonywać zastrzeżenia klienta.

Dla kogo jest to szkolenie:

    • Przedstawiciele Handlowi, Doradcy Klineta oraz Kierownicy i Dyrektorzy sprzedaży bez względu na branżę którzy:
    • chcą wzmocnić własne umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne
    • chcą opanować zasady prowadzenia najważniejszych procesów sprzedażowych
    • zamierzają rozwinąć swoje relacje z kupującymi i wprowadzić je na wyższy poziom
    • chcą wzmocnić własne umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne.

Moduły szkolenia*

L

NAWIĄZYWANIE I WZMACNIANIE WARTOŚCIOWYCH RELACJI Z KLIENTEM

  • 3 znaczenia słowa “relacje” w sprzedaży.
  • Cel rozwoju relacji z klientem – partnerstwo. Jak je definiujemy i jak osiągnąć ten etap relacji?
  • Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – techniki wywieranie pozytywnego pierwszego wrażania.
  • Skuteczny networking w świecie online i offline.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w budowaniu relacji i sprzedaży.
L

„KLIENTOLOGIA” – BUDOWANIE RELACJI I SPRZEDAŻ DO RÓŻNYCH TYPÓW KLIENTÓW

  • Persony klientów – psychologiczny wizerunek klineta.
  • Jak sprzedawać wzrokowcom, słuchowcom i kinestetykom?
  • Najbardziej użyteczna w sprzedaży typologia osobowościowa: metaprogramy.
  • Trudni klienci i jak sobie z nimi radzić: 8 typów trudnych klientów.
L

PROSPECTING I UMAWIANIE SPOTKAŃ

  • Upór i konsekwencja handlowca: wyznaczanie celów na rozmowę i dzień pracy.
  • Rola nastawienia i budowanie postawy proaktywnej; automotywacja.
  • Przygotowanie do sprzedaży: cztery pytania w głowie klineta, na które musimy znać odpowiedź.
  • Prospecting z wykorzystaniem mediów społecznościowych na przykładzie LinkedIn.
  • Umawianie spotkań przez telefon i asertywność w rozmowie telefonicznej.
L

BADANIE I ODKRYWANIE POTRZEB KLIENTA

  • Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w badaniu potrzeb: pytania zamknięte i otwarte, aktywne słuchanie i obserwacja, uściślanie i precyzowanie, interpretowanie wypowiedzi klineta, parafrazowanie.
  • Kontrolowanie przebiegu rozmowy – przydatne konstrukcje językowe
  • Sprawdzone techniki odkrywania potrzeb klineta: Metoda Pytań Otwartych (MPO).
  • Zaawansowane badanie potrzeb metodą pogłębioną. 
L

PREZENTACJA OFERTY WARTOŚCI

  • 6 najważniejszych obaw klineta – jak je „rozbroić” na etapie prezentacji.
  • Prezentacja handlowa w modelu perswazyjnym.
  • Sprzedaż w oparciu o wartość a nie cenę.
  • Wykorzystanie luki nauk behawioralnych w prezentacji oferty wartości.
  • Narracyjność w prezentacji oferty wartości.
  • Wykorzystanie ramowania – technika „3 pudełka”.
  • Czego NIE mówić w trakcie rozmowy handlowej.
L

TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY I POKONYWANIE OBIEKCJI

  • Sondowanie przed zamknięciem i wychwytywanie sygnałów gotowości do zakupu.
  • Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży:
  • Zamknięcie próbne (ABC – Always Be Closing)
  • Zamknięcie „na podsumowanie”
  • Zamknięcie alternatywne
  • Zamknięcie Benjamina Franklina.
  • Katalog najczęstszych obiekcji i sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Sprawdzony czteroetapowy proces pokonywania obiekcji.
L

CZYNNOŚCI POSPRZEDAŻOWE

  • Cross-selling i up-selling –  szansa na zwiększenie wartości sprzedaży do klienta.
  • Jak napisać dobre podsumowanie spotkania lub rozmowy?
  • Ciągłe doskonalenie – jakie pytania zadać klientowi po zamknięciu sprzedaży?
  • Auto-coaching handlowca.
  • Prośba o referencje i rekomendacje.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i menadżerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy

  • Szkolenie trwa dwa dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
  • Szkolenie może być przeprowadzone w dowolnym dniu tygodnia, także w weekend.
  • Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia

Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat

  • W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
  • Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący

Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają adepci zawodu, handlowcy i menedżerowie sprzedaży którzy:

Potrzebują treściwej „piguły” wiedzy i umiejętności

Chcą w związku z tym szybko i skutecznie opanować najważniejsze taktyki i techniki sprzedaży oraz budowania i rozwijania relacji handlowych. 

Chcą uzupełnić wiedzę i umiejętności

Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla doświadczonych handlowców i menedżerów sprzedaży.

Zamierzają dołączyć do zespołów sprzedażowych lub właśnie rozpoczęli pracę

Jeśli znajdujesz się na początku swojej przygody ze sprzedażą znajdziesz tu wszystko to, co powinieneś wiedzieć i umieć, aby osiągnąć sukces w sprzedaży dzięki umiejętnemu budowaniu i rozwijaniu relacji z klientem.

Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej

Szkolenie zawiera najlepsze, sprawdzone praktyki i techniki po części oparte na praktycznych zastosowania najnowszych koncepcji psychologii i nauk behawioralnych.  Dlatego z powodzeniem może być potraktowane jako szkolenie rozwojowe dla trenerów wewnętrznych.  

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

EFEKTYWNY PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY

  • Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego.
  • W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
  • Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
L

NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia

  • Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
L

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań

  • Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu.
  • To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
  • Szkolenia to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.
L

WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW

  • To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ – choć przygotowane dla sprzedawców – prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów, który jest autorem programu.
  • Spojrzysz na siebie oczami “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
L

SKUTECZNA SPRZEDAŻ I BUDOWANIE RELACJI Z APTEKĄ NIEZALEŻNĄ I LOKALNĄ SIECIĄ APTEK

  • W trakcie szkolenia opanujesz najlepsze techniki sprzedaży do aptek niezależnych i lokalnych sieci aptek.
  • Dowiesz się, jak skłonić aptekę, aby zdecydowała się na spotkanie i znalazła dla Ciebie czas.
  • Poznasz sposoby nawiązywania i stopniowego rozwoju owocnych relacji biznesowych z kierownikiem i właścicielem apteki lub właścicielem lokalnej sieci aptek.
  • Dowiesz się również jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z apteką (windykacja, reklamacje i zwroty, problem z dostawą itp.
L

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM

  • Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera. Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
  • Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17