Szkolenie dla handlowców
Techniki sprzedaży i budowania relacji z klientem
Techniki, triki, narzędzia i systemy efektywnej sprzedaży i budowania wartościowych relacji z klientem w każdej branży

W skrócie o szkoleniu:
- To jeden z bestsellerów na naszym portalu.
- Szkolenie to jest wyczerpującym zestawem niezbędnej wiedzy i umiejętności z zakresu sprzedaży i budowania relacji z klientem w każdej branży.
- Jego celem jest radykalne wzmocnienie umiejętności handlowców i specjalistów ds. klientów kluczowych w zakresie technik sprzedaży oraz metod i narzędzi budowania i wzmacniania relacji handlowych.

Czego się nauczysz:
- W trakcie szkolenia przejdziesz cały proces sprzedażowy i przećwiczysz techniki i narzędzia najbardziej użyteczne na poszczególnych etapach.
- Opanujesz również najskuteczniejsze sposoby nawiązywania, budowania i wzmacniania relacji handlowych.
- Nauczysz się dostrzegać ukryte potrzeby klienta, identyfikować i eksploatować szanse sprzedaży, prezentować ofertę wartości w modelu perswazyjnym, bronić ceny, zamykać sprzedaż i pokonywać zastrzeżenia klienta.

Dla kogo jest to szkolenie:
-
- Przedstawiciele Handlowi, Doradcy Klineta oraz Kierownicy i Dyrektorzy sprzedaży bez względu na branżę którzy:
- chcą wzmocnić własne umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne
- chcą opanować zasady prowadzenia najważniejszych procesów sprzedażowych
- zamierzają rozwinąć swoje relacje z kupującymi i wprowadzić je na wyższy poziom
- chcą wzmocnić własne umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne.
Moduły szkolenia*
NAWIĄZYWANIE I WZMACNIANIE WARTOŚCIOWYCH RELACJI Z KLIENTEM
- 3 znaczenia słowa „relacje” w sprzedaży.
- Cel rozwoju relacji z klientem – partnerstwo. Jak je definiujemy i jak osiągnąć ten etap relacji?
- Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – techniki wywieranie pozytywnego pierwszego wrażania.
- Skuteczny networking w świecie online i offline.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w budowaniu relacji i sprzedaży.
„KLIENTOLOGIA” – BUDOWANIE RELACJI I SPRZEDAŻ DO RÓŻNYCH TYPÓW KLIENTÓW
- Persony klientów – psychologiczny wizerunek klineta.
- Jak sprzedawać wzrokowcom, słuchowcom i kinestetykom?
- Najbardziej użyteczna w sprzedaży typologia osobowościowa: metaprogramy.
- Trudni klienci i jak sobie z nimi radzić: 8 typów trudnych klientów.
PROSPECTING I UMAWIANIE SPOTKAŃ
- Upór i konsekwencja handlowca: wyznaczanie celów na rozmowę i dzień pracy.
- Rola nastawienia i budowanie postawy proaktywnej; automotywacja.
- Przygotowanie do sprzedaży: cztery pytania w głowie klineta, na które musimy znać odpowiedź.
- Prospecting z wykorzystaniem mediów społecznościowych na przykładzie LinkedIn.
- Umawianie spotkań przez telefon i asertywność w rozmowie telefonicznej.
BADANIE I ODKRYWANIE POTRZEB KLIENTA
- Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w badaniu potrzeb: pytania zamknięte i otwarte, aktywne słuchanie i obserwacja, uściślanie i precyzowanie, interpretowanie wypowiedzi klineta, parafrazowanie.
- Kontrolowanie przebiegu rozmowy – przydatne konstrukcje językowe
- Sprawdzone techniki odkrywania potrzeb klineta: Metoda Pytań Otwartych (MPO).
- Zaawansowane badanie potrzeb metodą pogłębioną.
PREZENTACJA OFERTY WARTOŚCI
- 6 najważniejszych obaw klineta – jak je „rozbroić” na etapie prezentacji.
- Prezentacja handlowa w modelu perswazyjnym.
- Sprzedaż w oparciu o wartość a nie cenę.
- Wykorzystanie luki nauk behawioralnych w prezentacji oferty wartości.
- Narracyjność w prezentacji oferty wartości.
- Wykorzystanie ramowania – technika „3 pudełka”.
- Czego NIE mówić w trakcie rozmowy handlowej.
TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY I POKONYWANIE OBIEKCJI
- Sondowanie przed zamknięciem i wychwytywanie sygnałów gotowości do zakupu.
- Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży:
- Zamknięcie próbne (ABC – Always Be Closing)
- Zamknięcie „na podsumowanie”
- Zamknięcie alternatywne
- Zamknięcie Benjamina Franklina.
- Katalog najczęstszych obiekcji i sposoby radzenia sobie z nimi.
- Sprawdzony czteroetapowy proces pokonywania obiekcji.
CZYNNOŚCI POSPRZEDAŻOWE
- Cross-selling i up-selling – szansa na zwiększenie wartości sprzedaży do klienta.
- Jak napisać dobre podsumowanie spotkania lub rozmowy?
- Ciągłe doskonalenie – jakie pytania zadać klientowi po zamknięciu sprzedaży?
- Auto-coaching handlowca.
- Prośba o referencje i rekomendacje.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i menadżerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy
- Szkolenie trwa dwa dni. Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
- Szkolenie może być przeprowadzone w dowolnym dniu tygodnia, także w weekend.
- Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia
Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat
- W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący
Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają adepci zawodu, handlowcy i menedżerowie sprzedaży którzy:

Potrzebują treściwej „piguły” wiedzy i umiejętności
Chcą w związku z tym szybko i skutecznie opanować najważniejsze taktyki i techniki sprzedaży oraz budowania i rozwijania relacji handlowych.

Chcą uzupełnić wiedzę i umiejętności
Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla doświadczonych handlowców i menedżerów sprzedaży.

Zamierzają dołączyć do zespołów sprzedażowych lub właśnie rozpoczęli pracę
Jeśli znajdujesz się na początku swojej przygody ze sprzedażą znajdziesz tu wszystko to, co powinieneś wiedzieć i umieć, aby osiągnąć sukces w sprzedaży dzięki umiejętnemu budowaniu i rozwijaniu relacji z klientem.

Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej
Szkolenie zawiera najlepsze, sprawdzone praktyki i techniki po części oparte na praktycznych zastosowania najnowszych koncepcji psychologii i nauk behawioralnych. Dlatego z powodzeniem może być potraktowane jako szkolenie rozwojowe dla trenerów wewnętrznych.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
EFEKTYWNY PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY
- Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego.
- W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
- Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia
- Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań
- Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu.
- To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
- Szkolenia to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.
WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW
- To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ – choć przygotowane dla sprzedawców – prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów, który jest autorem programu.
- Spojrzysz na siebie oczami „zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
SKUTECZNA SPRZEDAŻ I BUDOWANIE RELACJI Z APTEKĄ NIEZALEŻNĄ I LOKALNĄ SIECIĄ APTEK
- W trakcie szkolenia opanujesz najlepsze techniki sprzedaży do aptek niezależnych i lokalnych sieci aptek.
- Dowiesz się, jak skłonić aptekę, aby zdecydowała się na spotkanie i znalazła dla Ciebie czas.
- Poznasz sposoby nawiązywania i stopniowego rozwoju owocnych relacji biznesowych z kierownikiem i właścicielem apteki lub właścicielem lokalnej sieci aptek.
- Dowiesz się również jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z apteką (windykacja, reklamacje i zwroty, problem z dostawą itp.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM
- Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera. Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
- Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17