Zaznacz stronę

Poznajmy się bliżej:

Wojciech Woźniak

Trener, konsultant, metodyk platformy SzkoleniaSprzedaz.pl, praktyk sprzedaży i zarządzania, właściciel firmy informatyczno-doradczej Syntactive.pl

W paru słowach

Wszystkie szkolenia i warsztaty prowadzone przez Wojciecha to perfekcyjne połączenie najnowszej wiedzy naukowej oraz wieloletniego doświadczenia sprzedażowego i menedżerskiego trenera.
Nietuzinkowa, wszechstronna osobowość Wojciecha to gwarancja niesamowitej, twórczej atmosfery na szkoleniach.

Kontakt do Wojciecha:

Obszary specjalizacji

Komunikacja interpersonalna, komunikacja w zespołach, sprzedaż B2B, negocjacje handlowe, nawiązywanie i rozwijanie relacji handlowych, zarządzanie sprzedażą oraz nowoczesne technologie w służbie sprzedaży – to tematy, w których Wojciech osiągnął mistrzostwo.

Doświadczenie trenerskie i doradcze

Wojciech pracował z firmami różnej wielkości: od kilkuosobowych startupów po globalne koncerny przemysłowe i handlowe. 

Wybrane branże: farmaceutyczna, budowlana, przemysłowa, maszynowa, informatyczna, FMCG, mediowa, hotelarska, opakowaniowa, handel detaliczny, outsourcing, security. Prowadził również szkolenia i warsztaty dla organizacji pożytku publicznego oraz instytucji rządowych.

Wybrani klienci:

L

Branża farmaceutyczna, medyczna, FMCG i handel detaliczny:

Sandoz Novartis Group ∙ Hydrex Diagnosis ∙ Herbapol Wrocław ∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Selgros ∙ Shop-Dent ∙ Elmax ∙ Elkom Trade ∙ Lubfarm ∙ Jota ∙ MS Services ∙ Petmex  ∙ Orbico Group ∙  Katrex Trade ∙TJX Europe (sklepy TK Max) ∙ Drosed

L

Branża informatyczna, maszynowa, narzędziowa, budowlana, przemysłowa i opakowaniowa:

DMG Mori ∙ Keywords Studios ∙ Bridgestone ∙ ZWAE ∙ Dajano ∙ IPME ∙ Lexmark ∙ Qubiqua ∙ AiFO ∙ Vigran ∙ Oring ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ ISL Innowacyjne Systemy Logistyczne ∙ JagMar ∙ Zasada Bikes ∙ Dozamech ∙ EkoPak ∙ NovaCode ∙ Polonis Druk ∙  NanoVo ∙ Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjno-Handlowe NIWA ∙  Narzędzia Skrawające TOOLS ∙ Kasmo

L

Branża usługowa, transportowa, hotelarska, mediowa i security:

RMF Group ∙ Seris Konsalnet ∙ DPM Doradztwo Personalne  ∙ Hotel i Restauracja Borowianka ∙ Restauracja Pocztowa 13 ∙ Domotel ∙ Plata Parki Trampolin ∙ Deer Transport&Logistics ∙ Metropolis Nieruchomości Agencja Mienia Wojskowego

L

Pozostałe branże i instytucje publiczne:

Poczta Polska ∙ Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ∙ Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa ∙ CE2 Centrum Edukacji ∙ Poczta Polska ∙ Sąd Okręgowy w Warszawie

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Wojciech jest ekspertem w zakresie sprzedaży B2B, zarządzania sprzedażą, zarządzania zespołem rozproszonym, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, komunikacji interpersonalnej, zarządzania zespołem i umiejętności menedżerskich.
Przeprowadził również ponad 20 projektów konsultingowych, w tym w trybie interim management.

Wojciech to uznany konsultant w obszarze sprzedaży, systemów motywacyjnych dla działów sprzedaży, narzędzi cyfrowych dla sprzedaży, procesów, organizacji i standardów sprzedaży, zarządzania przez cele organizacją sprzedażową, optymalizacji działań sprzedaży oraz wprowadzaniu strategii sprzedaży.

Sama wiedza i doświadczenie to jednak nie wszystko. Ważne jest też to, w jaki sposób zostanie przekazana. Wojciech jest przede wszystkim praktykiem, dlatego w trakcie jego szkoleń i warsztatów możesz spodziewać się mnóstwa porad i przykładów z życia.

Wojciech nie tylko osobiście prowadzi kursy, szkolenia i projekty doradcze, ale jest również autorem programów i metodykiem szkoleń prowadzonych przez innych.

edukacja, ODBYTE KURSY I SZKOLENIA

Wszechstronne wykształcenie:

  • Studia podyplomowe Programowanie i bazy danych na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie (ocena dobra plus).
  • Studia magisterskie Filozofia analityczna. Specjalizacja: nauki o języku i komunikacji, na Wydziale Filozofii i Socjologii UMCS w Lublinie. Dyplom magistra (ocena – b. dobra).

Wybrane kursy i szkolenia odbyte przez Wojciecha:

  • Analiza Transakcyjna – certyfikowany kurs 101 (Grupa Spotkanie – 2023)
  • Introduction to Project Management (University of Adelaide via EdX – 2019)
  • Business Analytics Fundamentals (Babson College via EdX – 2019)
  • Computer Science for Business Professionals CS50’s (Harvard University – 2018)
  • Sprzedaż konsultacyjna (RCBusiness – 2017)
  • Organizacja programów lojalnościowych (Infor – 2010)
  • Zarządzanie zespołem sprzedażowym (STS – 2009)
  • Zarządzanie sprzedażą na rynku tradycyjnym (McHayes&Steward Group – 2008)
  • Zarządzanie strategiczne (Pracuj.pl – 2008)
  • Szkolenie kupieckie dla sprzedawców (McHayes&Steward Group – 2007)
  • Outplacement (IMC Kariera – 2007)
  • Coaching (Door Training – 2006)
  • Excel poziom średnio-zaawansowany (Open Mind – 2005)
  • Train the Trainer Part 1 and 2 (Procter&Gamble 2001)

Ścieżka zawodowa:

Od 2018 do dziś:

Właściciel, Dyrektor Sprzedaży, Konsultant, Trener w www.Syntactive.pl oraz główny metodyk i trener portalu www.SzkoleniaSprzedaz.pl

2019 - 2020:

Dyrektor Sprzedaży w Polska Grupa Farmaceutyczna S.A.drugi pod względem udziałów w rynku dystrybutor farmaceutyczny w Polsce.

2009 - 2018:

Dyrektor Sprzedaży i Logistyki w Lubfarm S.A., dystrybutor farmaceutyczny z pierwszej dziesiątki największych w Polsce. W tym czasie zarządzał również siecią franczyzową “Apteka po Sąsiedzku”.

2000 - 2009:

  • Orbico Group – wyłączny dystrybutor największego na świecie koncernu chemiczno-kosmetycznego Procter&Gamble na stanowiskach: 2007 – 2009: Dyrektor Sprzedaży Pionu ds. Kluczowych Klientów; 2003 – 2007: Regionalny Dyrektor Sprzedaży; 2000 – 2003: Regionalny Kierownik Sprzedaży (Area Sales Manager).

1996 - 2000:

Wicedyrektor Generalny Sieci Szkół Niepublicznych w Ogólnopolskiej Sieci Policealnych Szkół Detektywów i Pracowników Ochrony „O’CHIKARA”.

Lata 90-te:

Pracował dorywczo jako: sprzedawca reklam i DJ w Radio TOP Lublin, introligator w Lubelskich Zakładach Poligraficznych i agent ubezpieczeniowy.

Wybrane szkolenia prowadzone przez Wojciecha:

Sprawdzone techniki sprzedaży i budowania relacji z klientem

  • Szkolenie to jest wyczerpującym kompendium wiedzy i umiejętności z zakresu sprzedaży B2B.
  • Na szkoleniu najbardziej skorzystają handlowcy sektora B2B dowolnej branży, z niewielkim lub średnim doświadczeniem.
  • Dla handlowców z większym doświadczeniem udział w szkoleniu będzie natomiast znakomitą okazją, aby poszerzyć, utrwalić i zaktualizować swoją wiedze i umiejętności sprzedażowe.
  • W trakcie szkolenia poznasz specyficzne dźwignie sprzedaży doradczej i przedsiębiorczej.
  • Nauczysz się dostrzegać ukryte potrzeby klienta, identyfikować i eksploatować szanse sprzedaży, prezentować ofertę wartości w modelu perswazyjnym, bronić ceny, zamykać sprzedaż i pokonywać zastrzeżenia klienta.
  • Poznasz również najskuteczniejsze techniki zarządzania kluczowym klientem, takie jak analiza interesariuszy czy sprzedaż w modelu joint business plan.

Negocjacje handlowe w praktyce – fazy, taktyki, techniki i narzędzia

  • Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
  • Szkolenie to przeznaczone jest dla specjalistów i menagerów działów sprzedaży i zakupów oraz pracowników jednostek organizacyjnych firmy, które zajmują się zakupami inwestycyjnymi (materiały, maszyny, urządzenia).
  • Moduły szkolenia ułożone są w ten sposób, że każdej z czterech faz negocjacji przyporządkowane zostały najskuteczniejsze techniki i triki negocjacyjne. Podane są również metody obrony i kontrataku.
  • Szczególną uwagę zwracamy również na praktyczne wykorzystanie w negocjacjach elementów psychologii takich jak odzwierciedlanie czy analiza transakcyjna.
  • Poznasz też zastosowania najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych takich jak awersja do straty czy myślenie tunelowe.

Efektywny przedstawiciel handlowy

  • Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego. W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
  • Będziesz wiedzieć, jakich technik użyć na poszczególnych etapach procesu, od fazy budowania raportu po fazę zamknięcia.
  • Opanujesz umiejętność budowania i rozwijania partnerskich relacji z klientem, nauczysz się wykorzystywać nowoczesne techniki sprzedaży i przełamywać zastrzeżenia klienta oraz tworzyć własne prezentacje handlowe w modelu perswazyjnym.
  • Opanujesz również kluczowe umiejętności komunikacyjne przydatne w sprzedaży, takie jak zadawanie pytań odpowiednich do etapu procesu sprzedaży czy parafrazowanie wypowiedzi klienta.
  • Poznasz również podstawy negocjacji handlowych.
  • Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.

Nowoczesne przywództwo – niezbędnik lidera efektywnego zespołu

  • To jedno z naszych najwyżej ocenianych szkoleń. Uczestnicy szczególnie cenią je za kompleksowe a jednocześnie zwięzłe i przystępne potraktowanie tematu komunikacji na linii lider-zespół.
  • To swoiste kompendium wiedzy i umiejętności kompetencyjnych lidera.
  • Poznasz kluczowe zasady budowania autorytety lidera oraz dowiesz się, czego absolutnie nie robić, by tego autorytetu nie stracić.
  • W trakcie szkolenia opanujesz kluczowe umiejętności lidera takie jak: prezentowanie osobistej wizji i wartości, stawianie celów i ich egzekucja, udzielanie wartościowej informacji zwrotnej, udzielanie klarownych instrukcji, delegowanie zadań i odpowiedzialności oraz korygowanie niewłaściwych zachowań członków zespołu.
  • Poznasz również najważniejsze style przywództwa i dowiesz się, jaki styl reprezentujesz.

Zarządzanie zespołem handlowym

  • Uczestnicy szczególnie cenią to szkolenie za kompleksowe a jednocześnie zwięzłe i przystępne potraktowanie tematu zarządzania zespołem sprzedażowym. 
  • W trakcie szkolenia dowiesz się, czym charakteryzuje się dynamika zespołowa i jaki są fazy rozwoju zespołu oraz co decyduje o tym, że jedne zespoły są efektywne a drugie rzadko osiągają swoje cele.
  • Opanujesz kluczowe umiejętności lidera sprzedaży takie jak: szkolenie i rozwój pracowników, stawianie celów i ich egzekucja, udzielanie wartościowej informacji zwrotnej, udzielanie klarownych instrukcji oraz korygowanie niewłaściwych zachowań członków zespołu.
  • Poznasz również najważniejsze style przywództwa i dowiesz się, jaki styl reprezentujesz.
  • Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników i dyrektorów każdego szczebla którzy chcieliby w relatywnie krótkim czasie znacząco poprawić swoje umiejętności przywódcze i kompetencje komunikacyjne w zarządzaniu zespołem.

Efektywna i profesjonalna komunikacja lidera

  • Coraz częściej dotychczasowe metody pracy zespołowej zawodzą. Dzieje się tak, ponieważ żyjemy w dramatycznie szybko zmieniającym się świecie.
  • Celem szkolenia „Efektywna i profesjonalna komunikacja lidera” jest przygotowanie managerów do samodzielnego, efektywnego i angażującego komunikowania się z podwładnymi oraz pracownikami innych działów.
  • Dostaniesz niezbędny zasób wiedzy i umiejętności z obszarów takich jak: cyfrowa mowa ciała, komunikacja interpersonalna, delegowanie zadań i odpowiedzialności, instruowanie czy udzielanie informacji zwrotnej i korygowanie.
  • Nauczysz się prowadzić efektywne spotkania zespołowe i sprawnie podejmować decyzje w oparciu o wiedzę i doświadczenie całego zespołu.

Efektywna sprzedaż w cyfrowym świecie

  • W trakcie szkolenia poznasz najważniejsze pojęcia, strategie, procesy i narzędzia sprzedaży w cyfrowym świecie.
  • Dowiesz się jak nawiązywać i rozwijać relacje handlowe za pośrednictwem narzędzi cyfrowych.
  • Nauczysz się wykorzystywać możliwości nowoczesnych narzędzi cyfrowych, mediów społecznościowych i technologii internetowych.
  • W trakcie szkolenia dowiesz się, jak odwzorować elementy komunikacji niewerbalnej, które giną lub są znacznie przytępione w komunikacji elektronicznej (mimika, gestykulacja, ton głosu itp.).
  • Poznasz i przećwiczysz najważniejsze elementy cyfrowej mowy ciała i nauczysz się, jak kształtować swój wizerunek cyfrowy.
  • Odbiorcami szkolenia są wszyscy ci, którzy chcą wzmocnić swoje umiejętności komunikacyjne i perswazyjne w cyfrowym świecie. Na szkoleniu skorzystają zarówno pracownicy jak i menedżerowie.
  • W szczególności polecane jest tym zespołem, które zarówno między sobą jak i w komunikacji z klientami używają głównie kanałów elektronicznych/

Zarządzanie sobą w czasie – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań

  • W trakcie praktycznych warsztatów dowiesz się, jak pozbyć się złych nawyków dotyczących zarządzania czasem, zadaniami i priorytetami.
  • Nauczysz się stawiać właściwe cele i tworzyć hierarchię ważności celów.
  • Dowiesz się, jak sprawować kontrolę nad swoimi nawykami i kształtować je w celu wyeliminowania nieefektywnych zachowań i postaw.
  • Opanujesz zasady organizowania własnej pracy według sprawdzonych metod: pracy w blokach czasowych, techniki „zjedz tę żabę”, metody kuli śnieżnej oraz metody GTM.
  • Poznasz zasady systemu ZTD do zarządzania sobą w czasie, zarządzania zadaniami i informacją z wykorzystaniem odólnodostępnych technologii informatycznych.
  • Opanujesz zasady organizacji skrzynki odbiorczej i jak zarządzać przychodzącymi mailami.
  • Nauczysz się rozpoznawać własny chronotyp i dostosować do niego organizację własnej pracy,
  • Poznasz najskuteczniejsze narzędzia do zarządzania czasem i strumieniem zadań.

Efektywna komunikacja i współpraca w zespołach zdalnych i hybrydowych

  • Zespoły pracujące zdalnie lub hybrydowo to już nie fanaberia firm technologicznych z Doliny Krzemowej, ale codzienność coraz większej liczby polskich przedsiębiorstw.
  • W trakcie szkolenia dowiesz się, na czym polega specyfika pracy zdalnej i hybrydowej i nauczysz się do maksimum wykorzystywać pozytywne aspekty tego typu pracy.
  • Dowiesz się, jak zorganizować idealne, ergonomiczne środowisko do pracy zdalnej.
  • Nauczysz się również zachowywać zdrowy balans praca/życie prywatne w warunkach pracy zdalnej.
  • Wejdziesz głębiej w obszar psychologii pracy zdalnej. Poznasz specyficzne stresory wynikające z pracy zdalnej i nauczysz się jak sobie radzić ze stresem.
  • Opanujesz zasady Cyfrowej mowy ciała i nauczysz się, jak kształtować swój wizerunek cyfrowy.
  • Poznasz zasady stosowania emotikonów i znaków przestankowych typu „?”, „!” w komunikacji elektronicznej.
  • Nauczysz się też prowadzić i uczestniczyć w kilku typach spotkań biznesowych zdalnych oraz wykorzystywać narzędzia pracy wspólnej zespołów zdalnych i hybrydowych w czasie rzeczywistym.

Parę słów o życiu prywatnym:

Obrazek to print screen strony głównej Stowarzyszenia „Leśne Przytulisko, Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt”. W nagłówku jest głowa lisa oraz numer KRS i numer konta bankowego Stowarzyszenia. Niżej nazwa a po lewej stronie logo: stylizowane sylwetki wiewiórek.

Działalność społaczena

  • Wojciech mieszka nieopodal Lublina, wśród pól i lasów, w okolicach Zalewu Zembrzyckiego. Wspólnie z żoną Moniką hodują konie rasy fryzyjskiej.
  • W wolnych chwilach chętnie czyta biografie, książki o ekonomii behawioralnej, sztucznej inteligencji, historii i psychologii. Namiętnie słucha Toma Waitsa, Marillion, muzyki klasycznej i jazzowej – zapytany o to, jaka jedną płytę zabrałby na bezludną wyspę bez zastanowienia wymienia Kind Of Blue Milesa Daviesa.
  • Jego pasją są kognitywistyka, historia współczesna, ekonomia polityczna, wycieczki górskie oraz podróże. Jak dotychczas największa z nich odbył w 2019 roku, kiedy to spędził dwa miesiące przemierzając z plecakiem Argentynę, Peru i Chile.
  • Wojciech jest współzałożycielem, wiceprezesem, skarbnikiem i aktywnym wolontariuszem w Stowarzyszeniu Leśne Przytulisko – Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt (KRS: 0000684433).

Tak Wojciech opisuje działalność Stowarzyszenia:

W naszym niewielkim ośrodku w Skrzynicach Drugich w gminie Jabłonna już od 2017 roku zajmujemy się leczeniem i rehabilitacją dzikich zwierząt poszkodowanych w wypadkach oraz przygotowujemy je do powrotu do natury. Każdego dnia mamy pod opieką około 150 zwierząt, od najmniejszych, takich jak ptaki – w tym niezwykle rzadkie jak ślepowron czy sówka – oraz jeże, wiewiórki, łasice, aż po całkiem duże, takie jak sarny, jelenie łosie i dziki. Więcej informacji znajdziesz na naszym profilu na Facebook. Tam też również dowiesz się, jak można nas wesprzeć. Jesteśmy instytucją non profit, utrzymujemy się ze zbiórek publicznych i datków od sponsorów. Dotacje ze środków publicznych to tylko ułamek naszego budżetu. Zatem jeśli chcesz wesprzeć nasze stowarzyszenie – na zdjęciu obok znajdziesz numer rachunku bankowego. Z góry dziękuję w imieniu swoim, moich Przyjaciół ze Stowarzyszenia oraz setek naszych podopiecznych. 

Publikacje:

6 (i pół) nowoczesnych narzędzi cyfrowych dla handlowca

Spokojnie, to nie będzie kolejny artykuł o ChatGPT. Zamiast tego zaprezentuję krótko 6 narzędzi, których najprawdopodobniej nie znasz. Niektóre z nich służą do bardzo konkretnych zadań, np. do pisania cold maili. Inne mają bardziej ogólne przeznaczenie, na przykład...

10 krytycznych błędów w sprzedaży B2B

Amerykański psycholog i psychoterapeuta Carl Rogers powiedział kiedyś: „Niektórzy przez 30 lat popełniają̨ te same błędy, a potem nazywają̨ to bogatym doświadczeniem”. Nie możesz pozwolić sobie na popełnianie w kółko tych samych błędów. Zwłaszcza w sprzedaży, gdy...

Technika sprzedaży 3 pudełka

Iga Świątek ma szansę na dziesiątą w karierze wygraną w konkursie Wielkiego Szlema. Polska reprezentacji w piłce nożnej znowu dostała się do finałów mistrzostw świata. A może za kilka dni zaczyna się wyczekiwany od czterech lat kolejny Konkurs Chopinowski?...

Umiejętności psychologiczne handlowca

W poprzednim artykule Wojciech Woźniak omówił niezbędne umiejętności handlowca w sektorze B2B należące do czterech grup: Umiejętności niezbędne do realizacji poszczególnych etapów procesu sprzedaży Umiejętności interpersonalne i komunikacyjne Umiejętności dotyczące...

Jak zostać przedstawicielem handlowym

Urodzony handlowiec? Czy dobrym handlowcem trzeba się urodzić? Z pewnością pewne cechy wrodzone pomagają w sprzedaży, np. ekstrawertyzm czy konsekwencja w dążeniu do celu. Osobiście znam jednak mnóstwo handlowców, którzy z natury są raczej spokojni i stonowani. Nie...

Zwinne badanie potrzeb klienta

Trudno wyobrazić sobie sprzedaż bez procesu badania potrzeb. Niektóre metodologie uczyniły wręcz z diagnozy potrzeb klienta oś całego procesu sprzedażowego, np. metoda SPIN Neila Rackhama. Jak każdy etap procesu sprzedaży tak i badanie potrzeb klienta można...

“Trener bez wieloletniego doświadczenia w prawdziwym biznesie jest jak pilot, który uczył się latać jedynie na symulatorze"

Wojciech Woźniak, metodyk, trener i konsultant, założyciel portalu SzkoleniaSprzedaż.pl

"Sprzedaż to nie wszystko, ale wszystko bez sprzedaży jest niewiele warte. Masz firmę jeśli masz sprzedaż. W przeciwnym razie jest to tylko kosztowne hobby"

Wojciech Woźniak, założyciel portalu SzkoleniaSprzedaz.pl

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17

Email

kontakt@szoleniasrzedaz.pl