Poznajmy się bliżej:
Wojciech Woźniak
Trener, konsultant, metodyk platformy SzkoleniaSprzedaz.pl, praktyk sprzedaży i zarządzania, właściciel firmy informatyczno-doradczej Syntactive.pl
W paru słowach
Wszystkie szkolenia i warsztaty prowadzone przez Wojciecha to perfekcyjne połączenie najnowszej wiedzy naukowej oraz wieloletniego doświadczenia sprzedażowego i menedżerskiego trenera.
Nietuzinkowa, wszechstronna osobowość Wojciecha to gwarancja niesamowitej, twórczej atmosfery na szkoleniach.
Kontakt do Wojciecha:
- w.wozniak@syntactive.pl
- 500-25-66-56
Obszary specjalizacji
Komunikacja interpersonalna, komunikacja w zespołach, sprzedaż B2B, negocjacje handlowe, nawiązywanie i rozwijanie relacji handlowych, zarządzanie sprzedażą oraz nowoczesne technologie w służbie sprzedaży – to tematy, w których Wojciech osiągnął mistrzostwo.
Doświadczenie trenerskie i doradcze
Wojciech pracował z firmami różnej wielkości: od kilkuosobowych startupów po globalne koncerny przemysłowe i handlowe.
Wybrane branże: farmaceutyczna, budowlana, przemysłowa, maszynowa, informatyczna, FMCG, mediowa, hotelarska, opakowaniowa, handel detaliczny, outsourcing, security. Prowadził również szkolenia i warsztaty dla organizacji pożytku publicznego oraz instytucji rządowych.
Wybrani klienci:
Branża farmaceutyczna, medyczna, FMCG i handel detaliczny:
Sandoz Novartis Group ∙ Hydrex Diagnosis ∙ Herbapol Wrocław ∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Selgros ∙ Shop-Dent ∙ Elmax ∙ Elkom Trade ∙ Lubfarm ∙ Jota ∙ MS Services ∙ Petmex ∙ Orbico Group ∙ Katrex Trade ∙TJX Europe (sklepy TK Max) ∙ Drosed
Branża informatyczna, maszynowa, narzędziowa, budowlana, przemysłowa i opakowaniowa:
DMG Mori ∙ Keywords Studios ∙ Bridgestone ∙ ZWAE ∙ Dajano ∙ IPME ∙ Lexmark ∙ Qubiqua ∙ AiFO ∙ Vigran ∙ Oring ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ ISL Innowacyjne Systemy Logistyczne ∙ JagMar ∙ Zasada Bikes ∙ Dozamech ∙ EkoPak ∙ NovaCode ∙ Polonis Druk ∙ NanoVo ∙ Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjno-Handlowe NIWA ∙ Narzędzia Skrawające TOOLS ∙ Kasmo
Branża usługowa, transportowa, hotelarska, mediowa i security:
RMF Group ∙ Seris Konsalnet ∙ DPM Doradztwo Personalne ∙ Hotel i Restauracja Borowianka ∙ Restauracja Pocztowa 13 ∙ Domotel ∙ Plata Parki Trampolin ∙ Deer Transport&Logistics ∙ Metropolis Nieruchomości Agencja Mienia Wojskowego
Pozostałe branże i instytucje publiczne:
Poczta Polska ∙ Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ∙ Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa ∙ CE2 Centrum Edukacji ∙ Poczta Polska ∙ Sąd Okręgowy w Warszawie
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Wojciech jest ekspertem w zakresie sprzedaży B2B, zarządzania sprzedażą, zarządzania zespołem rozproszonym, technik sprzedaży, negocjacji handlowych, komunikacji interpersonalnej, zarządzania zespołem i umiejętności menedżerskich.
Przeprowadził również ponad 20 projektów konsultingowych, w tym w trybie interim management.
Wojciech to uznany konsultant w obszarze sprzedaży, systemów motywacyjnych dla działów sprzedaży, narzędzi cyfrowych dla sprzedaży, procesów, organizacji i standardów sprzedaży, zarządzania przez cele organizacją sprzedażową, optymalizacji działań sprzedaży oraz wprowadzaniu strategii sprzedaży.
Sama wiedza i doświadczenie to jednak nie wszystko. Ważne jest też to, w jaki sposób zostanie przekazana. Wojciech jest przede wszystkim praktykiem, dlatego w trakcie jego szkoleń i warsztatów możesz spodziewać się mnóstwa porad i przykładów z życia.
Wojciech nie tylko osobiście prowadzi kursy, szkolenia i projekty doradcze, ale jest również autorem programów i metodykiem szkoleń prowadzonych przez innych.
edukacja, ODBYTE KURSY I SZKOLENIA
Wszechstronne wykształcenie:
- Studia podyplomowe Programowanie i bazy danych na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie (ocena dobra plus).
- Studia magisterskie Filozofia analityczna. Specjalizacja: nauki o języku i komunikacji, na Wydziale Filozofii i Socjologii UMCS w Lublinie. Dyplom magistra (ocena – b. dobra).
Wybrane kursy i szkolenia odbyte przez Wojciecha:
- Analiza Transakcyjna – certyfikowany kurs 101 (Grupa Spotkanie – 2023)
- Introduction to Project Management (University of Adelaide via EdX – 2019)
- Business Analytics Fundamentals (Babson College via EdX – 2019)
- Computer Science for Business Professionals CS50’s (Harvard University – 2018)
- Sprzedaż konsultacyjna (RCBusiness – 2017)
- Organizacja programów lojalnościowych (Infor – 2010)
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym (STS – 2009)
- Zarządzanie sprzedażą na rynku tradycyjnym (McHayes&Steward Group – 2008)
- Zarządzanie strategiczne (Pracuj.pl – 2008)
- Szkolenie kupieckie dla sprzedawców (McHayes&Steward Group – 2007)
- Outplacement (IMC Kariera – 2007)
- Coaching (Door Training – 2006)
- Excel poziom średnio-zaawansowany (Open Mind – 2005)
- Train the Trainer Part 1 and 2 (Procter&Gamble 2001)
Ścieżka zawodowa:
Od 2018 do dziś:
Właściciel, Dyrektor Sprzedaży, Konsultant, Trener w www.Syntactive.pl oraz główny metodyk i trener portalu www.SzkoleniaSprzedaz.pl
2019 - 2020:
Dyrektor Sprzedaży w Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. – drugi pod względem udziałów w rynku dystrybutor farmaceutyczny w Polsce.
2009 - 2018:
Dyrektor Sprzedaży i Logistyki w Lubfarm S.A., dystrybutor farmaceutyczny z pierwszej dziesiątki największych w Polsce. W tym czasie zarządzał również siecią franczyzową “Apteka po Sąsiedzku”.
2000 - 2009:
- Orbico Group – wyłączny dystrybutor największego na świecie koncernu chemiczno-kosmetycznego Procter&Gamble na stanowiskach: 2007 – 2009: Dyrektor Sprzedaży Pionu ds. Kluczowych Klientów; 2003 – 2007: Regionalny Dyrektor Sprzedaży; 2000 – 2003: Regionalny Kierownik Sprzedaży (Area Sales Manager).
1996 - 2000:
Wicedyrektor Generalny Sieci Szkół Niepublicznych w Ogólnopolskiej Sieci Policealnych Szkół Detektywów i Pracowników Ochrony „O’CHIKARA”.
Lata 90-te:
Pracował dorywczo jako: sprzedawca reklam i DJ w Radio TOP Lublin, introligator w Lubelskich Zakładach Poligraficznych i agent ubezpieczeniowy.
Wybrane szkolenia prowadzone przez Wojciecha:
Sprawdzone techniki sprzedaży i budowania relacji z klientem
- Szkolenie to jest wyczerpującym kompendium wiedzy i umiejętności z zakresu sprzedaży B2B.
- Na szkoleniu najbardziej skorzystają handlowcy sektora B2B dowolnej branży, z niewielkim lub średnim doświadczeniem.
- Dla handlowców z większym doświadczeniem udział w szkoleniu będzie natomiast znakomitą okazją, aby poszerzyć, utrwalić i zaktualizować swoją wiedze i umiejętności sprzedażowe.
- W trakcie szkolenia poznasz specyficzne dźwignie sprzedaży doradczej i przedsiębiorczej.
- Nauczysz się dostrzegać ukryte potrzeby klienta, identyfikować i eksploatować szanse sprzedaży, prezentować ofertę wartości w modelu perswazyjnym, bronić ceny, zamykać sprzedaż i pokonywać zastrzeżenia klienta.
- Poznasz również najskuteczniejsze techniki zarządzania kluczowym klientem, takie jak analiza interesariuszy czy sprzedaż w modelu joint business plan.
Negocjacje handlowe w praktyce – fazy, taktyki, techniki i narzędzia
- Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
- Szkolenie to przeznaczone jest dla specjalistów i menagerów działów sprzedaży i zakupów oraz pracowników jednostek organizacyjnych firmy, które zajmują się zakupami inwestycyjnymi (materiały, maszyny, urządzenia).
- Moduły szkolenia ułożone są w ten sposób, że każdej z czterech faz negocjacji przyporządkowane zostały najskuteczniejsze techniki i triki negocjacyjne. Podane są również metody obrony i kontrataku.
- Szczególną uwagę zwracamy również na praktyczne wykorzystanie w negocjacjach elementów psychologii takich jak odzwierciedlanie czy analiza transakcyjna.
- Poznasz też zastosowania najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych takich jak awersja do straty czy myślenie tunelowe.
Efektywny przedstawiciel handlowy
- Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego. W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
- Będziesz wiedzieć, jakich technik użyć na poszczególnych etapach procesu, od fazy budowania raportu po fazę zamknięcia.
- Opanujesz umiejętność budowania i rozwijania partnerskich relacji z klientem, nauczysz się wykorzystywać nowoczesne techniki sprzedaży i przełamywać zastrzeżenia klienta oraz tworzyć własne prezentacje handlowe w modelu perswazyjnym.
- Opanujesz również kluczowe umiejętności komunikacyjne przydatne w sprzedaży, takie jak zadawanie pytań odpowiednich do etapu procesu sprzedaży czy parafrazowanie wypowiedzi klienta.
- Poznasz również podstawy negocjacji handlowych.
- Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
Nowoczesne przywództwo – niezbędnik lidera efektywnego zespołu
- To jedno z naszych najwyżej ocenianych szkoleń. Uczestnicy szczególnie cenią je za kompleksowe a jednocześnie zwięzłe i przystępne potraktowanie tematu komunikacji na linii lider-zespół.
- To swoiste kompendium wiedzy i umiejętności kompetencyjnych lidera.
- Poznasz kluczowe zasady budowania autorytety lidera oraz dowiesz się, czego absolutnie nie robić, by tego autorytetu nie stracić.
- W trakcie szkolenia opanujesz kluczowe umiejętności lidera takie jak: prezentowanie osobistej wizji i wartości, stawianie celów i ich egzekucja, udzielanie wartościowej informacji zwrotnej, udzielanie klarownych instrukcji, delegowanie zadań i odpowiedzialności oraz korygowanie niewłaściwych zachowań członków zespołu.
- Poznasz również najważniejsze style przywództwa i dowiesz się, jaki styl reprezentujesz.
Zarządzanie zespołem handlowym
- Uczestnicy szczególnie cenią to szkolenie za kompleksowe a jednocześnie zwięzłe i przystępne potraktowanie tematu zarządzania zespołem sprzedażowym.
- W trakcie szkolenia dowiesz się, czym charakteryzuje się dynamika zespołowa i jaki są fazy rozwoju zespołu oraz co decyduje o tym, że jedne zespoły są efektywne a drugie rzadko osiągają swoje cele.
- Opanujesz kluczowe umiejętności lidera sprzedaży takie jak: szkolenie i rozwój pracowników, stawianie celów i ich egzekucja, udzielanie wartościowej informacji zwrotnej, udzielanie klarownych instrukcji oraz korygowanie niewłaściwych zachowań członków zespołu.
- Poznasz również najważniejsze style przywództwa i dowiesz się, jaki styl reprezentujesz.
- Szkolenie przeznaczone jest dla kierowników i dyrektorów każdego szczebla którzy chcieliby w relatywnie krótkim czasie znacząco poprawić swoje umiejętności przywódcze i kompetencje komunikacyjne w zarządzaniu zespołem.
Efektywna i profesjonalna komunikacja lidera
- Coraz częściej dotychczasowe metody pracy zespołowej zawodzą. Dzieje się tak, ponieważ żyjemy w dramatycznie szybko zmieniającym się świecie.
- Celem szkolenia „Efektywna i profesjonalna komunikacja lidera” jest przygotowanie managerów do samodzielnego, efektywnego i angażującego komunikowania się z podwładnymi oraz pracownikami innych działów.
- Dostaniesz niezbędny zasób wiedzy i umiejętności z obszarów takich jak: cyfrowa mowa ciała, komunikacja interpersonalna, delegowanie zadań i odpowiedzialności, instruowanie czy udzielanie informacji zwrotnej i korygowanie.
- Nauczysz się prowadzić efektywne spotkania zespołowe i sprawnie podejmować decyzje w oparciu o wiedzę i doświadczenie całego zespołu.
Efektywna sprzedaż w cyfrowym świecie
- W trakcie szkolenia poznasz najważniejsze pojęcia, strategie, procesy i narzędzia sprzedaży w cyfrowym świecie.
- Dowiesz się jak nawiązywać i rozwijać relacje handlowe za pośrednictwem narzędzi cyfrowych.
- Nauczysz się wykorzystywać możliwości nowoczesnych narzędzi cyfrowych, mediów społecznościowych i technologii internetowych.
- W trakcie szkolenia dowiesz się, jak odwzorować elementy komunikacji niewerbalnej, które giną lub są znacznie przytępione w komunikacji elektronicznej (mimika, gestykulacja, ton głosu itp.).
- Poznasz i przećwiczysz najważniejsze elementy cyfrowej mowy ciała i nauczysz się, jak kształtować swój wizerunek cyfrowy.
- Odbiorcami szkolenia są wszyscy ci, którzy chcą wzmocnić swoje umiejętności komunikacyjne i perswazyjne w cyfrowym świecie. Na szkoleniu skorzystają zarówno pracownicy jak i menedżerowie.
- W szczególności polecane jest tym zespołem, które zarówno między sobą jak i w komunikacji z klientami używają głównie kanałów elektronicznych/
Zarządzanie sobą w czasie – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań
- W trakcie praktycznych warsztatów dowiesz się, jak pozbyć się złych nawyków dotyczących zarządzania czasem, zadaniami i priorytetami.
- Nauczysz się stawiać właściwe cele i tworzyć hierarchię ważności celów.
- Dowiesz się, jak sprawować kontrolę nad swoimi nawykami i kształtować je w celu wyeliminowania nieefektywnych zachowań i postaw.
- Opanujesz zasady organizowania własnej pracy według sprawdzonych metod: pracy w blokach czasowych, techniki „zjedz tę żabę”, metody kuli śnieżnej oraz metody GTM.
- Poznasz zasady systemu ZTD do zarządzania sobą w czasie, zarządzania zadaniami i informacją z wykorzystaniem odólnodostępnych technologii informatycznych.
- Opanujesz zasady organizacji skrzynki odbiorczej i jak zarządzać przychodzącymi mailami.
- Nauczysz się rozpoznawać własny chronotyp i dostosować do niego organizację własnej pracy,
- Poznasz najskuteczniejsze narzędzia do zarządzania czasem i strumieniem zadań.
Efektywna komunikacja i współpraca w zespołach zdalnych i hybrydowych
- Zespoły pracujące zdalnie lub hybrydowo to już nie fanaberia firm technologicznych z Doliny Krzemowej, ale codzienność coraz większej liczby polskich przedsiębiorstw.
- W trakcie szkolenia dowiesz się, na czym polega specyfika pracy zdalnej i hybrydowej i nauczysz się do maksimum wykorzystywać pozytywne aspekty tego typu pracy.
- Dowiesz się, jak zorganizować idealne, ergonomiczne środowisko do pracy zdalnej.
- Nauczysz się również zachowywać zdrowy balans praca/życie prywatne w warunkach pracy zdalnej.
- Wejdziesz głębiej w obszar psychologii pracy zdalnej. Poznasz specyficzne stresory wynikające z pracy zdalnej i nauczysz się jak sobie radzić ze stresem.
- Opanujesz zasady Cyfrowej mowy ciała i nauczysz się, jak kształtować swój wizerunek cyfrowy.
- Poznasz zasady stosowania emotikonów i znaków przestankowych typu „?”, „!” w komunikacji elektronicznej.
- Nauczysz się też prowadzić i uczestniczyć w kilku typach spotkań biznesowych zdalnych oraz wykorzystywać narzędzia pracy wspólnej zespołów zdalnych i hybrydowych w czasie rzeczywistym.
Parę słów o życiu prywatnym:
Działalność społaczena
- Wojciech mieszka nieopodal Lublina, wśród pól i lasów, w okolicach Zalewu Zembrzyckiego. Wspólnie z żoną Moniką hodują konie rasy fryzyjskiej.
- W wolnych chwilach chętnie czyta biografie, książki o ekonomii behawioralnej, sztucznej inteligencji, historii i psychologii. Namiętnie słucha Toma Waitsa, Marillion, muzyki klasycznej i jazzowej – zapytany o to, jaka jedną płytę zabrałby na bezludną wyspę bez zastanowienia wymienia Kind Of Blue Milesa Daviesa.
- Jego pasją są kognitywistyka, historia współczesna, ekonomia polityczna, wycieczki górskie oraz podróże. Jak dotychczas największa z nich odbył w 2019 roku, kiedy to spędził dwa miesiące przemierzając z plecakiem Argentynę, Peru i Chile.
- Wojciech jest współzałożycielem, wiceprezesem, skarbnikiem i aktywnym wolontariuszem w Stowarzyszeniu Leśne Przytulisko – Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt (KRS: 0000684433).
Tak Wojciech opisuje działalność Stowarzyszenia:
W naszym niewielkim ośrodku w Skrzynicach Drugich w gminie Jabłonna już od 2017 roku zajmujemy się leczeniem i rehabilitacją dzikich zwierząt poszkodowanych w wypadkach oraz przygotowujemy je do powrotu do natury. Każdego dnia mamy pod opieką około 150 zwierząt, od najmniejszych, takich jak ptaki – w tym niezwykle rzadkie jak ślepowron czy sówka – oraz jeże, wiewiórki, łasice, aż po całkiem duże, takie jak sarny, jelenie łosie i dziki. Więcej informacji znajdziesz na naszym profilu na Facebook. Tam też również dowiesz się, jak można nas wesprzeć. Jesteśmy instytucją non profit, utrzymujemy się ze zbiórek publicznych i datków od sponsorów. Dotacje ze środków publicznych to tylko ułamek naszego budżetu. Zatem jeśli chcesz wesprzeć nasze stowarzyszenie – na zdjęciu obok znajdziesz numer rachunku bankowego. Z góry dziękuję w imieniu swoim, moich Przyjaciół ze Stowarzyszenia oraz setek naszych podopiecznych.
Publikacje:
6 (i pół) nowoczesnych narzędzi cyfrowych dla handlowca
Spokojnie, to nie będzie kolejny artykuł o ChatGPT. Zamiast tego zaprezentuję krótko 6 narzędzi, których najprawdopodobniej nie znasz. Niektóre z nich służą do bardzo konkretnych zadań, np. do pisania cold maili. Inne mają bardziej ogólne przeznaczenie, na przykład...
10 krytycznych błędów w sprzedaży B2B
Amerykański psycholog i psychoterapeuta Carl Rogers powiedział kiedyś: „Niektórzy przez 30 lat popełniają̨ te same błędy, a potem nazywają̨ to bogatym doświadczeniem”. Nie możesz pozwolić sobie na popełnianie w kółko tych samych błędów. Zwłaszcza w sprzedaży, gdy...
Technika sprzedaży 3 pudełka
Iga Świątek ma szansę na dziesiątą w karierze wygraną w konkursie Wielkiego Szlema. Polska reprezentacji w piłce nożnej znowu dostała się do finałów mistrzostw świata. A może za kilka dni zaczyna się wyczekiwany od czterech lat kolejny Konkurs Chopinowski?...
Umiejętności psychologiczne handlowca
W poprzednim artykule Wojciech Woźniak omówił niezbędne umiejętności handlowca w sektorze B2B należące do czterech grup: Umiejętności niezbędne do realizacji poszczególnych etapów procesu sprzedaży Umiejętności interpersonalne i komunikacyjne Umiejętności dotyczące...
Jak zostać przedstawicielem handlowym
Urodzony handlowiec? Czy dobrym handlowcem trzeba się urodzić? Z pewnością pewne cechy wrodzone pomagają w sprzedaży, np. ekstrawertyzm czy konsekwencja w dążeniu do celu. Osobiście znam jednak mnóstwo handlowców, którzy z natury są raczej spokojni i stonowani. Nie...
Zwinne badanie potrzeb klienta
Trudno wyobrazić sobie sprzedaż bez procesu badania potrzeb. Niektóre metodologie uczyniły wręcz z diagnozy potrzeb klienta oś całego procesu sprzedażowego, np. metoda SPIN Neila Rackhama. Jak każdy etap procesu sprzedaży tak i badanie potrzeb klienta można...
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17
kontakt@szoleniasrzedaz.pl