Warsztat dla pracowników i menedżerów każdego szczebla
Współpraca w zróżnicowanym zespole i komunikacja inkluzywna
Zarządzanie i współpraca w zespole wielopokoleniowym i wielokulturowym. Komunikacja włączająca. Budowanie atmosfery szacunku i zaufania w miejscu pracy.
W skrócie o szkoleniu:
- W tych samych zespołach często procują osoby, które pochodzą z bardzo różnych pokoleń. Coraz częściej również w jednym zespole pracują osoby z różnych kręgów kulturowych.
- Jak zapewnić płynną współpracę osób o różnych kompetencjach i bagażu doświadczeń życiowych? Jak sprawić, aby bardzo różni ludzie nie tylko płynnie ze sobą współpracowali, ale również uczyli się od siebie?
- Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trakcie tych warsztatów.
- Szkolenie ma niezwykle atrakcyjną formę współgrających ze sobą elementów takich jak: praktyczne warsztaty, prezentacje interaktywne, gry i ćwiczenia zespołowe, testy psychologiczne i dyskusje moderowane.
Czego się nauczysz:
-
Szkolenie ma charakter warsztatowy. W trakcie warsztatów opanujesz zasady komunikacji międzypokoleniowej i międzykulturowej prowadzonej z poszanowaniem wszelkich różnic między ludźmi.
-
Dowiesz się, jak wykorzystać atuty i mocne strony członków zespołu z poszczególnych generacji i kultur.
-
Pogram warsztatu bazuje na najnowszych koncepcjach z obszarów psychologii społecznej i socjologii pracy. Koncentruje się jednak na praktycznych ćwiczeniach i grach zespołowych do minimum ograniczając teorię.
Dla kogo:
-
Warsztat Współpraca w zróżnicowanym zespole i komunikacja inkluzywna przeznaczony jest dla zespołów zróżnicowanych ze względu na wiek, doświadczenie czy krąg kulturowy.
-
Na szkoleniu skorzystają zarówno członkowie jak i menedżerowie zróżnicowanych zespołów.
- Warsztat znakomicie się sprawdzi jako element wspierający wprowadzanie strategii personalnych ukierunkowanych na wspieranie różnorodności, inkluzyjności i eliminację barier międzypokoleniowych, międzykulturowych i innych.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
mODUŁY SZKOLENIA*
ZRÓŻNICOWANY ZESPÓŁ – JAK RÓŻNIĆ SIĘ PIĘNIE
- Jak się różnimy: różnice na tle kulturowym, społecznym, osobowościowym i pokoleniowym.
- Pokolenie X, Y, Millenialsi i inne modne słowa: fakty i mity o różnicach pokoleniowych.
- Źródła nieporozumień i konfliktów w zróżnicowanym zespole.
KOMUNIKACJA WŁĄCZAJĄCA (INKLUZYWNA)
- Komunikacja włączająca w modelu EACH – jak komunikować się asertywnie nie raniąc uczuć innych?
- Język włączający (inkluzyjny): katalog dobrych praktyk.
- Zasady komunikacji z użyciem sformułowań z nurtu tentative language.
JAK PRZEZWYCIĘŻAĆ RÓŻNICE NA TLE TYPÓW OSOBOWOŚCIOWYCH
- Najważniejsze typologie osobowości: DISC, typologia ról zespołowych Belbina, teoria poznawcza.
- Różnice osobowościowe jako źródło nieporozumień i konfliktów.
PRZEZWYCIĘŻANIE DYSFUNCJI PRACY ZESPOŁOWEJ
- Najgroźniejsze dysfunkcje pracy zespołowej i metody ich przezwyciężania:
- Dysfunkcja nr 1: Brak zaufania.
- Dysfunkcja nr 2: Strach przed konfliktem.
- Dysfunkcja nr 3: Brak zaangażowania.
- Dysfunkcja nr 4: Unikanie odpowiedzialności.
- Dysfunkcja nr 5: Brak przywiązywania wagi do rezultatów.
SPOTKANIA ZESPOŁU W MODELU INKLUZYWNYM
- 7 zasad prowadzenia efektywnych spotkań.
- Daily Sprint – szybkie spotkania cykliczne.
- Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od preferencji pokoleniowych, osobowościowych, potrzeb i sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media społecznościowe).
PROSTE I UŻYTECZNE NARZĘDZIA WPOMAGAJĄCE EFEKTYWNĄ WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE
- Wirtualne listy zadań na przykładzie ToDo i listy zadań w Google.
- Tablice wirtualne Jamboard i Whiteboard.
- Czaty i wspólne przestrzenie robocze.
- Formularze i kwestionariusze internetowe.
- Wspólna praca nad dokumentami.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Absolwent studiów podyplomowych Programowanie i bazy danych oraz studiów magisterskich o profilu Nauki o języku i komunikacji.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają:
Członkowie zespołów wielopokoleniowych i wielokulturowych
Osoby, którym zależy na poprawie jakości pracy zespołów. Dzięki poznaniu siebie nawzajem wzrasta zaufanie w zespole i diametralnie poprawia się jakość komunikacji.
Zarządy i działu HR
Liderzy zespołów, które składają się z osób z różnych generacji i kultur. Szefowie firm, którzy chcą oficjalnie wprowadzić lub wesprzeć politykę inkluzyjności. Warsztat ten znakomicie się bowiem sprawdzi jako element wspierający wprowadzanie takich strategii personalnych.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOŁACH ZDALNYCH I HYBRYDOWYCH
- W trakcie szkolenia dowiesz się, na czym polega specyfika pracy zdalnej i hybrydowej i nauczysz się do maksimum wykorzystywać pozytywne aspekty tego typu pracy.
- Na szkoleniu skorzystają zarówno menedżerowie jak i członkowie zespołów zdalnych.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM
- Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera.
- Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
- Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI
- Zarządzanie zmianą jest umiejętnością uniwersalną, niezbędną zarówno w zarządzaniu zorientowanym projektowo jak i w codziennej pracy operacyjnej menedżerów każdego szczebla i każdej branży.
- Szkolenie to przygotuje Cię do samodzielnego zarządzania procesami zmian w przedsiębiorstwie.
DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ ORAZ SKUTECZNE INSTRUOWANIE I MONITOROWANIE EFEKTÓW
- W trakcie praktycznych warsztatów dowiesz się jak skutecznie przeprowadzić dwa kluczowe procesy zarządcze: delegowanie zadań i uprawnień oraz instruowania.
- Nauczysz się, co należy robić w każdej z faz obu tych procesów.
- Będziesz umieć unikać najczęściej spotykanych błędów w instruowaniu i delegowaniu.
- Nauczysz się też jak prowadzić z pracownikiem rozmowy dotyczące komunikowania trudnych decyzji.
- Opanujesz zasady skutecznego monitorowania wykonania powierzonych pracownikowi zadań.
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – METODYKI TRADYCYJNE (KASKADOWE)
- Podejście projektowe to obok podejścia procesowego najpopularniejsza metoda planowania i realizacji złożonych zadań biznesowych.
- W trakcie tego szkolenia szkolenia poznasz sprawdzoną metodykę zarządzania projektem w małej i średniej firmie opartą na standardzie Project Management Institute (PMI).
- Materiał został przygotowany w sposób maksymalnie praktyczny, z myślą o zastosowaniu w realnych sytuacjach biznesowych a nie o przygotowaniu uczestników do mechanicznego zdania egzaminu.
EFEKTYWNA I PROFESJONALNA KOMUNIKACJA LIDERA
- Coraz częściej dotychczasowe metody komunikacji i pracy zespołowej zawodzą. Kolejne pokolenia wchodzące na rynek pracy mają zupełnie inne cele wyobrażenia na temat idealnej firmy niż ich rodzice.
- Szkolenie to ma wzmocnić umiejętności komunikacyjne liderów.
- Dzięki temu zespoły będą sprawniej działać a pracownicy nie spoczną na laurach, lecz będą się rozwijać dzięki umiejętnej pracy menedżerów.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17