AW-446618682

Warsztat dla pracowników i menedżerów każdego szczebla

Współpraca w zróżnicowanym zespole i komunikacja inkluzywna

Zarządzanie i współpraca w zespole wielopokoleniowym i wielokulturowym. Komunikacja włączająca. Budowanie atmosfery szacunku i zaufania w miejscu pracy.

W skrócie o szkoleniu:

  • W tych samych zespołach często procują osoby, które pochodzą z bardzo różnych pokoleń. Coraz częściej również w jednym zespole pracują osoby z różnych kręgów kulturowych.
  • Jak zapewnić płynną współpracę osób o różnych kompetencjach i bagażu doświadczeń życiowych? Jak sprawić, aby bardzo różni ludzie nie tylko płynnie ze sobą współpracowali, ale również uczyli się od siebie?
  • Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w trakcie tych warsztatów.
  • Szkolenie ma niezwykle atrakcyjną formę współgrających ze sobą elementów takich jak: praktyczne warsztaty, prezentacje interaktywne, gry i ćwiczenia zespołowe, testy psychologiczne i dyskusje moderowane.

Czego się nauczysz:

  • Szkolenie ma charakter warsztatowy. W trakcie warsztatów opanujesz zasady komunikacji międzypokoleniowej i międzykulturowej prowadzonej z poszanowaniem wszelkich różnic między ludźmi.

  • Dowiesz się, jak wykorzystać atuty i mocne strony członków zespołu z poszczególnych generacji i kultur.

  • Pogram warsztatu bazuje na najnowszych koncepcjach z obszarów psychologii społecznej i socjologii pracy. Koncentruje się jednak na praktycznych ćwiczeniach i grach zespołowych do minimum ograniczając teorię.

Dla kogo:

  • Warsztat Współpraca w zróżnicowanym zespole i komunikacja inkluzywna przeznaczony jest dla zespołów zróżnicowanych ze względu na wiek, doświadczenie czy krąg kulturowy.

  • Na szkoleniu skorzystają zarówno członkowie jak i menedżerowie zróżnicowanych zespołów.

  • Warsztat znakomicie się sprawdzi jako element wspierający wprowadzanie strategii personalnych ukierunkowanych na wspieranie różnorodności, inkluzyjności i eliminację barier międzypokoleniowych, międzykulturowych i innych.

Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:

  • Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.

  • W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.

  • Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.

mODUŁY SZKOLENIA*

L

ZRÓŻNICOWANY ZESPÓŁ – JAK RÓŻNIĆ SIĘ PIĘNIE

  • Jak się różnimy: różnice na tle kulturowym, społecznym, osobowościowym i pokoleniowym.
  • Pokolenie X, Y, Millenialsi i inne modne słowa: fakty i mity o różnicach pokoleniowych.
  • Źródła nieporozumień i konfliktów w zróżnicowanym zespole.
L

KOMUNIKACJA WŁĄCZAJĄCA (INKLUZYWNA)

  • Komunikacja włączająca w modelu EACH – jak komunikować się asertywnie nie raniąc uczuć innych?
  • Język włączający (inkluzyjny): katalog dobrych praktyk.
  • Zasady komunikacji z użyciem sformułowań z nurtu tentative language.
L

JAK PRZEZWYCIĘŻAĆ RÓŻNICE NA TLE TYPÓW OSOBOWOŚCIOWYCH

  • Najważniejsze typologie osobowości: DISC, typologia ról zespołowych Belbina, teoria poznawcza.
  • Różnice osobowościowe jako źródło nieporozumień i konfliktów.
L

PRZEZWYCIĘŻANIE DYSFUNCJI PRACY ZESPOŁOWEJ

  • Najgroźniejsze dysfunkcje pracy zespołowej i metody ich przezwyciężania:
  • Dysfunkcja nr 1: Brak zaufania.
  • Dysfunkcja nr 2: Strach przed konfliktem.
  • Dysfunkcja nr 3: Brak zaangażowania.
  • Dysfunkcja nr 4: Unikanie odpowiedzialności.
  • Dysfunkcja nr 5: Brak przywiązywania wagi do rezultatów.
L

SPOTKANIA ZESPOŁU W MODELU INKLUZYWNYM

  • 7 zasad prowadzenia efektywnych spotkań.
  • Daily Sprint – szybkie spotkania cykliczne.
  • Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od preferencji pokoleniowych, osobowościowych, potrzeb i sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media społecznościowe).
L

PROSTE I UŻYTECZNE NARZĘDZIA WPOMAGAJĄCE EFEKTYWNĄ WSPÓŁPRACĘ W ZESPOLE

  • Wirtualne listy zadań na przykładzie ToDo i listy zadań w Google.
  • Tablice wirtualne Jamboard i Whiteboard.
  • Czaty i wspólne przestrzenie robocze.
  • Formularze i kwestionariusze internetowe.
  • Wspólna praca nad dokumentami.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.

Absolwent studiów podyplomowych Programowanie i bazy danych oraz studiów magisterskich o profilu Nauki o języku i komunikacji. 

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:

Członkowie zespołów wielopokoleniowych i wielokulturowych

Osoby, którym zależy na poprawie jakości pracy zespołów. Dzięki poznaniu siebie nawzajem wzrasta zaufanie w zespole i diametralnie poprawia się jakość komunikacji.

Zarządy i działu HR

Liderzy zespołów, które składają się z osób z różnych generacji i kultur. Szefowie firm, którzy chcą oficjalnie wprowadzić lub wesprzeć politykę inkluzyjności. Warsztat ten znakomicie się bowiem sprawdzi jako element wspierający wprowadzanie takich strategii personalnych.

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOŁACH ZDALNYCH I HYBRYDOWYCH

  • W trakcie szkolenia dowiesz się, na czym polega specyfika pracy zdalnej i hybrydowej i nauczysz się do maksimum wykorzystywać pozytywne aspekty tego typu pracy.
  • Na szkoleniu skorzystają zarówno menedżerowie jak i członkowie zespołów zdalnych.
L

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM

  • Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera.
  • Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
  • Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
L

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI

  • Zarządzanie zmianą jest umiejętnością uniwersalną, niezbędną zarówno w zarządzaniu zorientowanym projektowo jak i w codziennej pracy operacyjnej menedżerów każdego szczebla i każdej branży.
  • Szkolenie to przygotuje Cię do samodzielnego zarządzania procesami zmian w przedsiębiorstwie.
L

DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ ORAZ SKUTECZNE INSTRUOWANIE I MONITOROWANIE EFEKTÓW

  • W trakcie praktycznych warsztatów dowiesz się jak skutecznie przeprowadzić dwa kluczowe procesy zarządcze: delegowanie zadań i uprawnień oraz instruowania.
  • Nauczysz się, co należy robić w każdej z faz obu tych procesów.
  • Będziesz umieć unikać najczęściej spotykanych błędów w instruowaniu i delegowaniu.
  • Nauczysz się też jak prowadzić z pracownikiem rozmowy dotyczące komunikowania trudnych decyzji.
  • Opanujesz zasady skutecznego monitorowania wykonania powierzonych pracownikowi zadań.
L

ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – METODYKI TRADYCYJNE (KASKADOWE)

  • Podejście projektowe to obok podejścia procesowego najpopularniejsza metoda planowania i realizacji złożonych zadań biznesowych.
  • W trakcie tego szkolenia szkolenia  poznasz sprawdzoną metodykę zarządzania projektem w małej i średniej firmie opartą na standardzie Project Management Institute (PMI).
  • Materiał został przygotowany w sposób maksymalnie praktyczny, z myślą o zastosowaniu w realnych sytuacjach biznesowych a nie o przygotowaniu uczestników do mechanicznego zdania egzaminu. 
L

EFEKTYWNA I PROFESJONALNA KOMUNIKACJA LIDERA

  • Coraz częściej dotychczasowe metody komunikacji i pracy zespołowej zawodzą. Kolejne pokolenia wchodzące na rynek pracy mają zupełnie inne cele wyobrażenia na temat idealnej firmy niż ich rodzice.
  • Szkolenie to ma wzmocnić umiejętności komunikacyjne liderów.
  • Dzięki temu zespoły będą sprawniej działać a pracownicy nie spoczną na laurach, lecz będą się rozwijać dzięki umiejętnej pracy menedżerów.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17