zkolenie dla menedżerów działów handlowych każdego szczebla i każdej branży
Zarządzanie zespołem handlowym
Sprawdzone techniki, procesy i narzędzia lidera zespołu handlowego| Tylko trenerzy-praktycy | Szkolenie warsztatowe – 100% praktyki | Szkolenie przygotowane i prowadzone przez dyrektora sprzedaży z dwudziestoletnim doświadczeniem menedżerskim
W skrócie o szkoleniu:
- To jeden z bestsellerów na naszym portalu.
- Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera.
- Menedżer zarządzający działem handlowym lub biurem obsługi klienta musi w bardzo wysokim stopniu posiąść wiedzę i umiejętności z obszarów bezpośrednio dotyczących jego pracy, takich jak:
- komunikacja (w tym umiejętność prowadzenia spotkań, również zdalnych),
- przywództwo, organizacja pracy zespołu i zarządzanie nim,
- planowanie strategiczne,
- zarządzanie przez cele,
- motywowanie,
- delegowanie, udzielanie informacji zwrotnej,
- prowadzenie rekrutacji.
- Opanowanie wszystkich tych umiejętności jest głównym celem szkolenia.
Czego się nauczysz:
-
W trakcie szkolenia opanujesz najważniejsze umiejętności lidera takie jak:
• budowanie autorytetu lidera,
• organizowanie pracy i zarządzanie rozproszonym i stacjonarnym zespołem sprzedaży i biura obsługi klienta,
• wyznaczanie celów, monitorowanie efektów pracy i egzekucja zadań,
• szkolenie i coachingu zespołu handlowego,
• motywowanie zespołu,
• udzielanie informacji zwrotnej i korygowanie negatywnych zachowań,
• instruowanie oraz delegowanie zadań i uprawnień,
• rekrutacja i zwalnianie członków zespołu, w tym rekrutacja zdalna.
Dla kogo jest to szkolenie:
- Szkolenie zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
- Na szkoleniu najbardziej skorzystają menedżerowie dowolnej branży, z niewielkim lub średnim doświadczeniem.
Moduły szkolenia*
PRZEWODZIĆ CZY ZARZĄDZAĆ – RÓŻNE ROLE LIDERA DZIAŁU HANDLOWEGO
- Rola i zakres obowiązków formalnych i nieformalnych lidera zespołu handlowego.
- Różne style przywództwa – poznaj swój styl (kwestionariusz).
- Kluczowe umiejętności komunikacyjne lidera.
- 5 cech efektywnych zespołów.
- Dynamika grupowa w zespole handlowym.
- Jak budować autorytet lidera poprzez odpowiednią komunikację?
- Różne typy pracowników ze względy na styl pracy i jak znaleźć wspólny język z poszczególnym typami osobowościowymi.
STAWIAJ CELE I EGZEKWUJ ICH WYKONANIE – ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE W ZESPOLE
- „Wizja, misja i halucynacja”, czyli jak planować i komunikować rzeczywistość, nie fantazję.
-
Co mierzyć, a czego… nie mierzyć zarządzając zespołem handlowym.
-
Zarządzanie przez cele (MBO) i standard SMART.
-
Algorytm instruowania: definiowanie i komunikowanie oczekiwań.
-
Efektywna odprawa poniedziałkowa z zespołem.
-
Rozmowa zarządcza 1 na 1.
-
Wykorzystanie różnych kanałów komunikacji w zależności od sytuacji (wideokonferencja, mail, telefon, komunikatory, media skocznościowe.
LIDER COACHEM I TRENEREM – ROZWÓJ ZESPOŁU
- Coaching handlowca w modelu coachingu epizodycznego.
- Trening on-the-job w modelu EDAC.
- Typy wizyt wspólnych u klientów i praca rozwojowa z przedstawicielem handlowym w terenie.
- Śledzenie postępów i dokumentowanie procesu rozwojowego pracownika.
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie rozwoju handlowców.
UDZIELANIE WARTOŚCIOWEJ INFORMACJI ZWROTNEJ
- Najważniejsze zasady udzielania wartościowej informacji zwrotnej, zarówno negatywnej, jak i pozytywnej
- O czym należy pamiętać udzielając informacji zwrotnej młodszym pokoleniom pracowników?
- Najpopularniejsze modele udzielania informacji zwrotnej: FUKO i FUO+2K
- Proces korygowania, czyli interweniowanie w sytuacjach braku realizacji celu lub popełnionego przez pracownika błędu.
SPRAW BY IM SIĘ CHCIAŁO CHCIEĆ – MOTYWOWANIE ZESPOŁU HANDLOWEGO
- Dwa podejścia do motywowania: teoria X i Y.
- Jak budować zaangażowanie pracowników?
- Kiedy, za co i jak chwalić i ganić?
- Jak egzekwować ustalenia i wywierać zdrową presję na pracownika?
- Najlepsze systemy motywacyjne dla rozproszonego zespołu handlowego.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają adepci zawodu, handlowcy i menedżerowie sprzedaży którzy:
Potrzebują treściwej „piguły” wiedzy i umiejętności na temat zarządzania zespołem handlowym
Chcą w związku z tym szybko i skutecznie nauczyć się najważniejszych metod przywództwa i zarządzania zespołem, stawiania i egzekucji celów, korygowania negatywnych zachowań, rozwijania i motywowania pracowników itp.
Chcą uzupełnić wiedzę i umiejętności
Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla doświadczonych menedżerów. Dostostosowane jest do aktualnej sytuacji (nowe pokolenia na rynku pracy, cyfryzacja firm itp.), dlatego świetnie nadaję się do tego zadania.
Rozpoczynają swoją przygodę z zarządzaniem ludźmi
Jeśli znajdujesz się na początku swojej ścieżki menedżerskiej w dowolnej branż to szkolenie będzie dla Ciebie świetnym wprowadzeniem w arkana zarządzania zespołami handlowymi.
Są ciekawi świata i dążą do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności
Szkolenia znakomicie nadaję się do tego celu, ponieważ w swoim programie zawiera nie tylko sprawdzone narzędzia i techniki, ale również najnowocześniejsze metody zarządzania zespołem handlowym i biurem obsługi klienta.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOŁACH ZDALNYCH I HYBRYDOWYCH
- W trakcie szkolenia dowiesz się, na czym polega specyfika pracy zdalnej i hybrydowej i nauczysz się do maksimum wykorzystywać pozytywne aspekty tego typu pracy.
- Na szkoleniu skorzystają zarówno menedżerowie jak i członkowie zespołów zdalnych.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM
- Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera.
- Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
- Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ W ORGANIZACJI
- Zarządzanie zmianą jest umiejętnością uniwersalną, niezbędną zarówno w zarządzaniu zorientowanym projektowo jak i w codziennej pracy operacyjnej menedżerów każdego szczebla i każdej branży.
- Szkolenie to przygotuje Cię do samodzielnego zarządzania procesami zmian w przedsiębiorstwie.
DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ ORAZ SKUTECZNE INSTRUOWANIE I MONITOROWANIE EFEKTÓW
- W trakcie praktycznych warsztatów dowiesz się jak skutecznie przeprowadzić dwa kluczowe procesy zarządcze: delegowanie zadań i uprawnień oraz instruowania.
- Nauczysz się, co należy robić w każdej z faz obu tych procesów.
- Będziesz umieć unikać najczęściej spotykanych błędów w instruowaniu i delegowaniu.
- Nauczysz się też jak prowadzić z pracownikiem rozmowy dotyczące komunikowania trudnych decyzji.
- Opanujesz zasady skutecznego monitorowania wykonania powierzonych pracownikowi zadań.
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – METODYKI TRADYCYJNE (KASKADOWE)
- Podejście projektowe to obok podejścia procesowego najpopularniejsza metoda planowania i realizacji złożonych zadań biznesowych.
- W trakcie tego szkolenia szkolenia poznasz sprawdzoną metodykę zarządzania projektem w małej i średniej firmie opartą na standardzie Project Management Institute (PMI).
- Materiał został przygotowany w sposób maksymalnie praktyczny, z myślą o zastosowaniu w realnych sytuacjach biznesowych a nie o przygotowaniu uczestników do mechanicznego zdania egzaminu.
EFEKTYWNA I PROFESJONALNA KOMUNIKACJA LIDERA
- Coraz częściej dotychczasowe metody komunikacji i pracy zespołowej zawodzą. Kolejne pokolenia wchodzące na rynek pracy mają zupełnie inne cele wyobrażenia na temat idealnej firmy niż ich rodzice.
- Szkolenie to ma wzmocnić umiejętności komunikacyjne liderów.
- Dzięki temu zespoły będą sprawniej działać a pracownicy nie spoczną na laurach, lecz będą się rozwijać dzięki umiejętnej pracy menedżerów.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17