AW-446618682

Szkolenie dla handlowców i menedżerów branży farmaceutycznej

sprzedaż i budowanie relacji z apteką niezależną

oraz lokalną siecią aptek  – techniki, triki, narzędzia i procesy nawiązywania i rozwijania relacji oraz efektywnej sprzedaży na rynku aptek niezależnych

W skrócie o szkoleniu:

  • To jeden z bestsellerów na naszym portalu.
  • Choć usieciowienie sprzedaży detalicznej widoczne jest w każdej niemal branży, to na rynku farmaceutycznym przebiega w sposób zdecydowanie mniej dynamiczny niż np. w FMCG.
  • Dlatego niezależne apteki to nadal niezwykle ważny kanał sprzedaży dla producentów farmaceutyków, suplementów diety i materiałów medycznych.

Czego się nauczysz:

  • W trakcie szkolenia opanujesz najlepsze techniki sprzedaży do aptek niezależnych i lokalnych sieci aptek.
  • Dowiesz się, jak skłonić aptekę, aby zdecydowała się na spotkanie i znalazła dla Ciebie czas.
  • Poznasz sposoby nawiązywania i stopniowego rozwoju owocnych relacji biznesowych z kierownikiem i właścicielem apteki lub właścicielem lokalnej sieci aptek.
  • Nauczysz się angażować pierwszy stół w sprzedaż Twoich produktów oraz poznasz najważniejsze zasady skutecznego merchandisingu w branży farmaceutycznej.
  • Dowiesz się również jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z apteką (windykacja, reklamacje i zwroty, problem z dostawą itp.)

Dla kogo jest to szkolenie:

Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych w branży farmaceutycznej, kosmetycznej i medycznej, którzy zajmują się promocją produktów i sprzedażą w aptekach tradycyjnych i lokalnych sieciach aptek, którzy:

  • chcą wzmocnić własne umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne
  • zamierzają rozwinąć swoje relacje z apteką i wprowadzić je na wyższy poziom.

Moduły szkolenia*

L

NAWIĄZYWANIE I WZMACNIANIE WARTOŚCIOWYCH RELACJI Z APTEKĄ

  • 3 znaczenia słowa “relacje” w sprzedaży w branży farmaceutycznej.
  • Cel rozwoju relacji z klientem – partnerstwo. Jak je definiujemy i jak osiągnąć ten etap relacji?
  • Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – techniki wywieranie pozytywnego pierwszego wrażania w relacjach z apteką.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w budowaniu relacji i sprzedaży.
L

TYPY OSOBOWOŚCIOWE PRACOWNIKÓW APTEK

  • Persony klientów – psychologiczny wizerunek farmaceuty.
  • Typy osobowościowe z punktu widzenia poznawczego: jak rozmawiać i sprzedawać wzrokowcom, słuchowcom i kinestetykom
  • Osiem typów trudnych kierowników aptek i jak sobie z mini radzić.
  • Co mówić a czego nie mówić w trakcie rozmowy z apteką?
L

PROSPECTING I UMAWIANIE SPOTKAŃ

  • Przygotowanie do wizyty: cztery pytania w głowie apteki, na które musimy znać odpowiedź.
  • Wyznaczanie celów na rozmowę i dzień pracy.
  • Rola nastawienia i budowanie postawy proaktywnej; automotywacja.
  • Umawianie spotkań przez telefon i asertywność w rozmowie telefonicznej.
  • Techniki pokonywania najważniejszych obiekcji co do spotkania: „Nie mam czasu”, „Proszę przesłać mi to mailem” itp.
L

BADANIE I ODKRYWANIE SPECYFICZNYCH POTRZEB APTEK

  • Trójkąt potrzeb każdej apteki.

  • Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w badaniu potrzeb: aktywne słuchanie i obserwacja, uściślanie i precyzowanie, interpretowanie wypowiedzi klineta, parafrazowanie.

  • Zadawanie pytań i parafrazowanie.

  • Kontrolowanie przebiegu rozmowy – przydatne konstrukcje językowe

  • Sprawdzone techniki odkrywania potrzeb klineta: Pogłębione Badanie Potrzeb.

L

PREZENTACJA OFERTY WARTOŚCI

  • 6 najważniejszych obaw apteki – jak je „rozbroić” już na etapie prezentacji naszej oferty.
  • Prezentacja handlowa w modelu perswazyjnym PSF i sprzedaż w oparciu o wartość a nie cenę.
  • Wykorzystanie luki informacyjnej Loevensteina oraz teorii perspektywy Kahnemana-Tverskiego w prezentacji oferty wartości.
  • Narracyjność w prezentacji oferty wartości.
  • Wykorzystanie ramowania – technika „3 pudełka”.
  • Czego NIE mówić w trakcie rozmowy handlowej.
L

TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY i POKONYWANIE OBIEKCJI

  • Sondowanie przed zamknięciem i wychwytywanie sygnałów gotowości do zakupu.
  • Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży:
  • Zamknięcie próbne (ABC – Always Be Closing)
  • Zamknięcie „na podsumowanie”
  • Zamknięcie alternatywne
  • Zamknięcie Benjamina Franklina.
  • Katalog najczęstszych obiekcji i sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Sprawdzony czteroetapowy proces pokonywania obiekcji.

* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy. 

Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:

  • Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.

  • W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.

  • Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.

Szkolenie prowadzi:

Wojciech Woźniak trener i konsultant portalu www.szkoleniasprzedaz.pl zdjęcie portretowe

Wojciech Woźniak

Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.

Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.

Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają handlowcy i menedżerowie sprzedaży którzy:

Potrzebują treściwej „piguły” wiedzy i umiejętności z zakresu sprzedaży do aptek

Chcą w związku z tym szybko i skutecznie nabyć najważniejsze taktyki i techniki sprzedaży oraz sprawnie poruszać się na poszczególnych etapach procesu sprzedażowego w branży farmaceutycznej.

Chcą odświeżyć wiedzę i umiejętności

Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla doświadczonych handlowców i menedżerów sprzedaży.

Zamierzają dołączyć do zespołów sprzedażowych w branży farmaceutycznej lub właśnie rozpoczęli pracę

Jeśli znajdujesz się na początku swojej przygody ze sprzedażą, na szkoleniu Sprawdzone techniki sprzedaży i budowania relacji z klientem znajdziesz wszystko to, co powinieneś wiedzieć i umieć, aby osiągnąć sukces.

Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej

Szkolenie zawiera mnóstwo praktycznych zastosowań nieznanych szerzej koncepcji z dziedziny nauk behawioralnych i psychologii społecznej. Może być zatem znakomitym uzupełnieniem programów szkoleń wewnętrznych.

Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:

L

WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW

  • To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ – choć przygotowane dla sprzedawców – prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów, który jest autorem programu.
  • Spojrzysz na siebie oczyma “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
L

NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia

  • Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
L

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM

  • Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera. Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
  • Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
L

EFEKTYWNY PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY

  • Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego. W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
  • Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
L

BUDOWANIE I ROZWIJANIE RELACJI Z KLIENTEM – KURS ZAWANSOWANY

  • Szkolenie to wprowadzi Cię w świat zaawansowanych technik budowania relacji z klientem.
  • W jego trakcie poznasz temat rozwijania relacji z trzech perspektyw: od strony psychologicznej, procesowej oraz narzędziowej.
L

ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań

  • Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu. To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
  • Szkolenie to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.

Jeszcze jedno:

Zapytaj o ofertę

Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288

Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych

Adres

Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin

Telefon

(+48) 502-54-14-17