Szkolenie dla handlowców i menedżerów branży farmaceutycznej
Sprzedaż i budowanie relacji z apteką niezależną
oraz lokalną siecią aptek – techniki, triki, narzędzia i procesy nawiązywania i rozwijania relacji oraz efektywnej sprzedaży na rynku aptek niezależnych
W skrócie o szkoleniu:
- To jeden z bestsellerów na naszym portalu.
- Choć usieciowienie sprzedaży detalicznej widoczne jest w każdej niemal branży, to na rynku farmaceutycznym przebiega w sposób zdecydowanie mniej dynamiczny niż np. w FMCG.
- Dlatego niezależne apteki to nadal niezwykle ważny kanał sprzedaży dla producentów farmaceutyków, suplementów diety i materiałów medycznych.
Czego się nauczysz:
- W trakcie szkolenia opanujesz najlepsze techniki sprzedaży do aptek niezależnych i lokalnych sieci aptek.
- Dowiesz się, jak skłonić aptekę, aby zdecydowała się na spotkanie i znalazła dla Ciebie czas.
- Poznasz sposoby nawiązywania i stopniowego rozwoju owocnych relacji biznesowych z kierownikiem i właścicielem apteki lub właścicielem lokalnej sieci aptek.
- Nauczysz się angażować pierwszy stół w sprzedaż Twoich produktów oraz poznasz najważniejsze zasady skutecznego merchandisingu w branży farmaceutycznej.
- Dowiesz się również jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w kontaktach z apteką (windykacja, reklamacje i zwroty, problem z dostawą itp.)
Dla kogo jest to szkolenie:
Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych w branży farmaceutycznej, kosmetycznej i medycznej, którzy zajmują się promocją produktów i sprzedażą w aptekach tradycyjnych i lokalnych sieciach aptek, którzy:
- chcą wzmocnić własne umiejętności sprzedażowe i komunikacyjne
- zamierzają rozwinąć swoje relacje z apteką i wprowadzić je na wyższy poziom.
Moduły szkolenia*
NAWIĄZYWANIE I WZMACNIANIE WARTOŚCIOWYCH RELACJI Z APTEKĄ
- 3 znaczenia słowa “relacje” w sprzedaży w branży farmaceutycznej.
- Cel rozwoju relacji z klientem – partnerstwo. Jak je definiujemy i jak osiągnąć ten etap relacji?
- Pierwsze wrażenie robi się tylko raz – techniki wywieranie pozytywnego pierwszego wrażania w relacjach z apteką.
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w budowaniu relacji i sprzedaży.
TYPY OSOBOWOŚCIOWE PRACOWNIKÓW APTEK
- Persony klientów – psychologiczny wizerunek farmaceuty.
- Typy osobowościowe z punktu widzenia poznawczego: jak rozmawiać i sprzedawać wzrokowcom, słuchowcom i kinestetykom
- Osiem typów trudnych kierowników aptek i jak sobie z mini radzić.
- Co mówić a czego nie mówić w trakcie rozmowy z apteką?
PROSPECTING I UMAWIANIE SPOTKAŃ
- Przygotowanie do wizyty: cztery pytania w głowie apteki, na które musimy znać odpowiedź.
- Wyznaczanie celów na rozmowę i dzień pracy.
- Rola nastawienia i budowanie postawy proaktywnej; automotywacja.
- Umawianie spotkań przez telefon i asertywność w rozmowie telefonicznej.
- Techniki pokonywania najważniejszych obiekcji co do spotkania: „Nie mam czasu”, „Proszę przesłać mi to mailem” itp.
.
BADANIE I ODKRYWANIE SPECYFICZNYCH POTRZEB APTEK
-
Trójkąt potrzeb każdej apteki.
-
Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w badaniu potrzeb: aktywne słuchanie i obserwacja, uściślanie i precyzowanie, interpretowanie wypowiedzi klineta, parafrazowanie.
-
Zadawanie pytań i parafrazowanie.
-
Kontrolowanie przebiegu rozmowy – przydatne konstrukcje językowe
-
Sprawdzone techniki odkrywania potrzeb klineta: Pogłębione Badanie Potrzeb.
PREZENTACJA OFERTY WARTOŚCI
- 6 najważniejszych obaw apteki – jak je „rozbroić” już na etapie prezentacji naszej oferty.
- Prezentacja handlowa w modelu perswazyjnym PSF i sprzedaż w oparciu o wartość a nie cenę.
- Wykorzystanie luki informacyjnej Loevensteina oraz teorii perspektywy Kahnemana-Tverskiego w prezentacji oferty wartości.
- Narracyjność w prezentacji oferty wartości.
- Wykorzystanie ramowania – technika „3 pudełka”.
- Czego NIE mówić w trakcie rozmowy handlowej.
TECHNIKI ZAMYKANIA SPRZEDAŻY i POKONYWANIE OBIEKCJI
- Sondowanie przed zamknięciem i wychwytywanie sygnałów gotowości do zakupu.
- Najskuteczniejsze rodzaje zamknięć sprzedaży:
- Zamknięcie próbne (ABC – Always Be Closing)
- Zamknięcie „na podsumowanie”
- Zamknięcie alternatywne
- Zamknięcie Benjamina Franklina.
- Katalog najczęstszych obiekcji i sposoby radzenia sobie z nimi.
- Sprawdzony czteroetapowy proces pokonywania obiekcji.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
Szkolenie prowadzi:
Wojciech Woźniak
Ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w biznesie na stanowiskach top-menedżerskich w branży informatycznej, edukacyjnej, FMCG i farmaceutycznej.
Przeprowadził ponad 1200 dni szkoleniowych w formule tradycyjnych szkoleń i warsztatów w salce, szkoleń w terenie z handlowcami i managerami oraz szkoleń i warsztatów online.
Pracował m.in. z: RMF Group ∙ Sandoz Novartis Group ∙ Selgros ∙ DMG Mori ∙ Bridgestone ∙ Dajano ∙ Drosed ∙ Hydrex Diagnosis ∙ IPME ∙ Seris Konsalnet ∙ Lexmark ∙ MSWiA ∙ Narodowy Instytut Wolności ∙ Domotel ∙ Petmex ∙ Qubiqua ∙ Shop-Dent ∙ Vigran ∙ Orbico Group ∙ Oring∙ Polska Grupa Farmaceutyczna ∙ Wropak ∙ Tok-Frez ∙ TJX Europe.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają handlowcy i menedżerowie sprzedaży którzy:
Potrzebują treściwej „piguły” wiedzy i umiejętności z zakresu sprzedaży do aptek
Chcą w związku z tym szybko i skutecznie nabyć najważniejsze taktyki i techniki sprzedaży oraz sprawnie poruszać się na poszczególnych etapach procesu sprzedażowego w branży farmaceutycznej.
Chcą odświeżyć wiedzę i umiejętności
Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla doświadczonych handlowców i menedżerów sprzedaży.
Zamierzają dołączyć do zespołów sprzedażowych w branży farmaceutycznej lub właśnie rozpoczęli pracę
Jeśli znajdujesz się na początku swojej przygody ze sprzedażą, na szkoleniu Sprawdzone techniki sprzedaży i budowania relacji z klientem znajdziesz wszystko to, co powinieneś wiedzieć i umieć, aby osiągnąć sukces.
Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej
Szkolenie zawiera mnóstwo praktycznych zastosowań nieznanych szerzej koncepcji z dziedziny nauk behawioralnych i psychologii społecznej. Może być zatem znakomitym uzupełnieniem programów szkoleń wewnętrznych.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
WSPÓŁPRACA Z SIECIĄ I ZARZĄDZANIE KLIENTEM KLUCZOWYM – SZKOLENIE KUPIECKIE DLA HANDLOWCÓW
- To bardzo nietypowe szkolenie, ponieważ – choć przygotowane dla sprzedawców – prezentuje materiał z punktu widzenia pracownika działu zakupów, który jest autorem programu.
- Spojrzysz na siebie oczyma “zakupowca”, dzięki czemu będziesz skuteczniejszy w realizowaniu własnych celów sprzedażowych.
NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE – fazy, taktyki, techniki i narzędzia
- Program szkolenia to udane połączenie praktycznych doświadczeń dotyczących negocjacji handlowych w różnych branżach i na różnych poziomach oraz najnowszych koncepcji z obszaru nauk behawioralnych i neuronauki.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM HANDLOWYM
- Zarządzanie zespołem handlowym nigdy nie było łatwe. Handlowcy to osoby przebojowe, asertywne, samodzielne i nie akceptujące łatwo swojego lidera. Szkolenie to ma ułatwić zarządzanie handlowcami.
- Zaprojektowane zostało dla zarządów, dyrektorów i kierowników odpowiedzialnych za zarządzanie rozproszonymi zespołami handlowymi, stacjonarnymi i mobilnymi, oraz pracownikami biurami obsługi klienta w MŚP.
EFEKTYWNY PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY
- Szkolenie to przygotowuje uczestników do pracy na stanowisku przedstawiciela lub doradcy handlowego. W jego trakcie poznasz uniwersalny proces sprzedażowy.
- Szkolenie przeznaczone jest dla przedstawicieli i doradców handlowych oraz key account managerów sektora B2B bez względu na branżę.
BUDOWANIE I ROZWIJANIE RELACJI Z KLIENTEM – KURS ZAWANSOWANY
- Szkolenie to wprowadzi Cię w świat zaawansowanych technik budowania relacji z klientem.
- W jego trakcie poznasz temat rozwijania relacji z trzech perspektyw: od strony psychologicznej, procesowej oraz narzędziowej.
ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – jak zapanować nad terminami, priorytetami i strumieniem zadań
- Jednego możesz być pewien/pewna: masz tylko tyle czasu, ile masz. Doba ma tylko 24 godziny. Nie masz na to żadnego wpływu. To, na co masz wpływ to sposób, w jaki zorganizujesz te 24 godziny.
- Szkolenie to ma na celu wyposażyć Cię w najważniejsze metody, techniki i triki dotyczące zarządzania czasem, priorytetami i zadaniami.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17