Szkolenie dla MANAGERÓW, TRENERÓW, MÓWCÓW MOTYWACYJNYCH I NAUCZYCIELI AKADEMICKICH każdego szczebla i każdej SPECJALNOŚCI
Wystąpienia publiczne, prezentacja i emisja głosu
Zostań mistrzem wystąpień publicznych bez względu na branżę, rodzaj pracy i stanowisko

W skrócie o szkoleniu:
-
Odkryj sztukę doskonałych wystąpień publicznych!
-
Przejmij kontrolę nad każdym aspektem komunikacji w trakcie wystąpienia i zdobądź umiejętności, które przekształcą Twoje prezentacje, wykłady czy przemówienia w niezapomniane wydarzenia.
-
W trakcie szkolenia:
-
✨ Zrozumiesz i nauczysz się stosować zasady skutecznej prezentacji.
-
🎤 Dowiesz się, jak zarządzać uwagą słuchaczy w trakcie wystąpienia.
-
🌐 Nauczysz się rozpoznawać i przezwyciężać bariery komunikacyjne w trakcie wystąpień publicznych.
-
💪 Dowiesz się, jak wzmacniać pewność siebie i jak radzić sobie z tremą.
-
🗣️ Opanujesz zasady emisji głosu i techniki artykulacji w trakcie wystąpień publicznych.
-
🎶 Nauczysz się zasad autoprezentacji i świadomego wyboru stylu wystąpienia.
-
📊 Poznasz najskuteczniejsze strategie prezentacji, takie jak storytelling i język opisowy.
-
🧠 Opanujesz najlepsze narzędzia planowania wystąpień publicznych.
Przygotuj się na doskonałe wystąpienia! 🚀 Zdobądź umiejętności, które wyróżnią Cię w pracy zawodowej czy dydaktycznej.

Czego się nauczysz:
-
W trakcie tego wyjątkowego, uniwersalnego szkolenia Uczestnicy zdobędą umiejętność planowania i prowadzenia przekonujących i zapadających w pamięć wystąpień publicznych.
-
Opanują również skuteczne zasady emisji głosu.
-
Poznają ponadto najskuteczniejsze metody autoprezentacji, w tym techniki budowania pozytywnego pierwszego wrażenia.
-
Uczestnicy poznają różne rodzaje prezentacji w pracy zawodowej, opanują kluczowe aspekty komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
-
Nauczą się zarządzania uwagą słuchaczy, wykorzystanie mowy ciała, przezwyciężanie barier komunikacyjnych i doskonalenie technik prezentacyjnych.
-
Uczestnicy zdobędą także umiejętność planowania prezentacji, stosowania narzędzi takich jak X-Mind, oraz skutecznego radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas wystąpień publicznych.

Na szkoleniu najbardziej skorzystają:
-
Pracownicy sektora biznesowego: osoby prowadzące prezentacje handlowe, podsumowania dla Zarządu czy występujące na imprezach firmowych w charakterze konferansjerów.
-
Osoby zarządzające dowolnymi zespołami, które w swej codziennej pracy komunikują się z większą grupą osób.
-
Trenerzy wewnętrzni i inne osoby prowadzące szkolenia i warsztaty.
-
Pracownicy dydaktyczni wyższych uczelni, którzy na co dzień operują głosem.
-
Specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej: osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach, instytucjach publicznych czy organizacjach pozarządowych.
-
Osoby zainteresowane rozwojem osobistym, które chcą wzmocnić pewność siebie, umiejętności komunikacyjne i zdolność skutecznego przekazywania informacji.
- Z udziału w szkoleniu skorzystają też osoby prowadzące badania, prezentujące wyniki na konferencjach, wykładające na uczelniach.
Moduły szkolenia*
Moduł 1: Wprowadzenie do wystąpień publicznych
-
Dlaczego ludzie słuchają? – kryteria udanych wystąpień publicznych.
-
Najważniejsze umiejętności komunikacyjne w wystąpieniach publicznych: komunikacja werbalna i niewerbalna, zarzadzanie uwagą słuchaczy, zaangażowanie słuchaczy i zarządzanie interakcjami.
-
Cztery poziomu komunikacji: kwadrat komunikacyjny Friedemanna Schulza von Thuna.
-
Bariery w komunikacji i jak je przezwyciężać.
-
Warsztat: „Powiedz to bez słów” – wykorzystanie mowy ciała i komunikatów niewerbalnych do zarządzania uwaga słuchaczy.
Moduł 2: Podstawy emisji głosu
- Rozumienie podstawowych pojęć związanych z emisją głosu w trakcie wystąpień publicznych.
- Anatomia i fizjologia aparatu głosowego.
- Prawidłowa postawa i oddychanie podczas wystąpień.
- Rozgrzewka i ćwiczenia rozluźniające dla głosu.
- Rozwijanie zakresu głosu i kontroli nad nim.
- Techniki poprawiające artykulację i dykcję.
- Ekspresja w mowie: zrozumienie roli dźwięku i melodii w efektywnej komunikacji.
- Zarządzanie uwagą słuchaczy w trakcie wystąpień publicznych poprzez zmiany tonu i tempa mówienia.
- Warsztat: „Być jak…” – świadome operowanie głosem i artykulacja w stylu znanych aktorów polskich i zagranicznych.
Moduł 3: Perfekcyjna autoprezentacja w trakcie wystąpień publicznych
- Rozpoznanie własnych mocnych stron i słabych stron w kontekście autoprezentacji.
- Autentyczność jako warunek dobrej autoprezentacji.
- Świadomy wybór stylu komunikacji: archetypy i atrybuty.
- Elementy budujące pozytywne pierwsze wrażenie i reguła „4×20”.
- Wykorzystanie mechanizmu torowania na początku wystąpienia.
- Warsztat: „Mówię do was w archetypie…”.
Moduł 4: Planowanie i przygotowanie wystąpienia: Opracowanie strategii i planu prezentacji metodą iteracyjną.
- O czym chcę powiedzieć? – definiowanie zakresu wystąpienia.
- Kto jest moim odbiorcą? – dostosowanie wystąpienia do audytorium.
- Struktura prezentacji angażująca słuchaczy – storytelling i inne nowoczesne techniki angażowania słuchaczy i organizacji materiału.
- Cztery warstwy przygotowania wystąpienia – o czym pamiętać, planując wystąpienie publiczne.
- Najpopularniejsze schematy i szablony prezentacji publicznych.
-
Wykorzystanie narzędzia do mapowania myśli w przygotowaniu wystąpienia.
- Przygotowanie wystąpienia metodą 6 kapeluszy myślowych Edwarda de Bono.
-
Warsztat: „Przygotowujemy wystąpienie na temat …” – tworzenie listy kontrolnej przygotowania do szkolenia.
Moduł 5: Sprawdzone techniki prowadzenia wystąpień publicznych
- Rozwijanie pewności siebie i radzenie sobie z tremą przed wystąpieniem.
- „Przechwycenie” uwagi słuchaczy od pierwszych sekund: „haki na uwagę” i praktyczne wykorzystanie koncepcji luki informacyjnej Georga Loevensteina.
- Budowanie relacji z odbiorcami: empatia, odzwierciedlanie i koncentracja na słuchaczach.
- Utrzymywanie kontaktu wzrokowego – zasady zależne od wielkości audytorium.
- Asertywność w kontaktach z publicznością.
- Wykorzystanie przestrzeni podczas prezentacji i „choreografia” prezentacji.
- Reakcje na pytania i interakcja z publicznością.
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas prezentacji.
- Warsztat: Nagrywanie wystąpień i analiza wideo w celu identyfikacji obszarów do poprawy.
Moduł 5: Techniczne aspekty wystąpień publicznych i praca ze sprzętem
- Umiejętność pracy z mikrofonem:
- Jak działa mikrofon?
- Jak wykorzystać wszystkie atuty mikrofonu?
- Najpowszechniejsze błędy w pracy z mikrofonem i jak ich unikać.
- Praca z rzutnikiem:
- Najważniejsze rodzaje rzutników.
- Jak efektywnie korzystać z rzutnika?
- Co robić, gdy rzutnik „nie współpracuje”?
- Wykorzystanie rekwizytów w trakcie wystąpień publicznych:
- Kiedy i jak używać flipcharta?
- Jak używać wskaźnika laserowego?
- Pomoce wizualne: gadżety, rekwizyty.
* Program ma charakter ramowy i stworzony został w oparciu o zestaw uniwersalnych kompetencji. Szczegółowy program szkolenia przygotowywany jest dla każdego Klineta osobno na podstawie trzyetapowego procesu analizy potrzeb. Gwarantujemy perfekcyjne dopasowanie programu do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
Zapytaj o możliwość dofinansowania szkolenia ze środków publicznych i UE:
-
Na dofinansowaniach najbardziej skorzystać mogą małe i średnie przedsiębiorstwa, zarówno właściciele, jak i pracownicy.
-
W zależności od programu dofinansowań do szkoleń, mogą to być pracownicy zatrudnieni na etacie, a w przypadku wybranych programów również pracownicy zatrudnieni na umowy zlecenie i o dzieło.
- Sprawdź, czy spełniasz kryteria dofinansowania – wypełnij Formularz dofinansowania.
Szkolenie prowadzi:
Jakub Janik
Powie wszystko i o wszystkim, przekona nieprzekonanych. Doskonale panuje nad słowem mówionym i potrafi nauczyć innych jak to robić. Pomaga zaprzyjaźnić się z tremą, zarządzać stresem i zespołem ludzi, budować relacje. Poprowadzi proces rekrutacyjny i zbuduje od podstaw i zespół pracowników. Na swoim koncie ma tysiące godzin szkoleń zarówno dla pracowników sektora prywatnego jak i administracji publicznej.
Umiejętności:
- Trener umiejętności psychospołecznych w Centrum Kreatywności i Przedsiębiorczości AHE w Łodzi. Prowadzi ćwiczenia oraz warsztaty z zakresu umiejętności miękkich.
- Aktor telewizyjny (produkcje TVN, Polsat, TVP)
- Aktor teatralny (teatr ALTER EGO, teatr awangardowy ARÀN)
- Konferansjer (wydarzenia firmowe, koncerty, imprezy sportowe, konferencje)
- Dziennikarz prasowy (Mazowiecki Goniec Lokalny, Słowo Podlasia, Gazeta
Powiatowa) - Dziennikarz radiowy (Radio Fama, Radio TAK, Radio Kielce, Radio PLUS, Radio KIM)
- Kierownik zespołów sprzedażowych
- Audytor procesów rekrutacyjnych i doboru kard
- Licencja KNF
- Autor książek (Posłowie myśli, Listy do kobiet, Zapach kardamonu).
dodatkowe informacje na temat szkolenia

Czas trwania i terminy
- Szkolenie trwa dwa lub trzy dni (rekomendowane 3 dni). Termin szkolenia jest ustalany indywidualnie z firmą zamawiającą.
- Szkolenie może być przeprowadzone w dowolne dni tygodnia, także w weekend.
- Miejsce szkolenia: dowolne.

Metodyka szkolenia
Szkolenie prowadzone jest według nowoczesnej metodyki z użyciem następujących środków dydaktycznych: prezentacja multimedialna z materiałem ułożonym z uwzględnieniem cyklu Kolba, praktyczne ćwiczenia i warsztaty na realistycznych przykładach z życia firmy, ćwiczenia i warsztaty grupowe, inspirujące studia przypadków, żywa dyskusja moderowana.

Materiały szkoleniowe i certyfikat
- W trakcie szkolenia Uczestnicy otrzymają materiały z opisem ćwiczeń oraz szczegółowy podręcznik z materiałem poruszanym w trakcie szkolenia.
- Po zakończeniu szkolenia każdy z Uczestników otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia lub certyfikat, jeśli szkolenie zakończy się testem sprawdzającym (na życzenie firmy zamawiającej).

Trener prowadzący
Szkolenie przygotowane i prowadzone jest przez praktyka z wieloletnim doświadczeniem branżowym oraz znakomitym warsztatem trenerskim. Dlatego w trakcie szkolenia możesz spodziewać się praktycznych rad oraz przykładów z prawdziwego życia.
Na szkoleniu najbardziej skorzystają pracownicy i menedżerowie dowolnej branży którzy:

Chcą wzmocnić swoje umiejętności wystąpień publicznych w biznesie
- Menedżerowie i pracownicy firm dowolnej branży poznają narzędzia do prowadzenia wystąpień publicznych i skutecznych prezentacji biznesowych, co przyczyni się do lepszych wyników w obszarze komunikacji korporacyjnej.

Zamierzają zwiększyć skuteczność w przekazywaniu wiedzy
Na szkoleniu ogromnie skorzystają również nauczyciele, głównie akademiccy. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności niezbędne do efektywnego prezentowania wyników badań i prowadzenia wykładów, co przyczyni się do lepszego zrozumienia przekazywanej informacji.

Chcą odświeżyć wiedzę i umiejętności
-
Szkolenie stanowi świetne uzupełnienie wiedzy i umiejętności dla pracowników i menedżerów, którzy mają już pewne doświadczenie w wystąpieniach publicznych i prezentacjach, ale chcą odświeżyć swoją wiedzę.

Chcą przekazać wiedzę i umiejętności dalej
Szkolenie zawiera najlepsze, sprawdzone praktyki i techniki dotyczące wystąpień publicznych. Dlatego z powodzeniem może być potraktowane jako szkolenie rozwojowe dla trenerów wewnętrznych.
Osoby zainteresowane tym szkoleniem oglądały również:
DELEGOWANIE ZADAŃ I UPRAWNIEŃ ORAZ SKUTECZNE INSTRUOWANIE I MONITOROWANIE EFEKTÓW
- W trakcie praktycznych warsztatów dowiesz się jak skutecznie przeprowadzić dwa kluczowe procesy zarządcze: delegowanie zadań i uprawnień oraz instruowania.
- Nauczysz się, co należy robić w każdej z faz obu tych procesów.
- Będziesz umieć unikać najczęściej spotykanych błędów w instruowaniu i delegowaniu.
- Nauczysz się też jak prowadzić z pracownikiem rozmowy dotyczące komunikowania trudnych decyzji.
- Opanujesz zasady skutecznego monitorowania wykonania powierzonych pracownikowi zadań.
ZARZĄDZANIE PROJEKTEM – METODYKI TRADYCYJNE (KASKADOWE)
- Podejście projektowe to obok podejścia procesowego najpopularniejsza metoda planowania i realizacji złożonych zadań biznesowych.
- W trakcie tego szkolenia szkolenia poznasz sprawdzoną metodykę zarządzania projektem w małej i średniej firmie opartą na standardzie Project Management Institute (PMI).
- Materiał został przygotowany w sposób maksymalnie praktyczny, z myślą o zastosowaniu w realnych sytuacjach biznesowych a nie o przygotowaniu uczestników do mechanicznego zdania egzaminu.
EFEKTYWNA I PROFESJONALNA KOMUNIKACJA LIDERA
- Coraz częściej dotychczasowe metody komunikacji i pracy zespołowej zawodzą. Kolejne pokolenia wchodzące na rynek pracy mają zupełnie inne cele wyobrażenia na temat idealnej firmy niż ich rodzice.
- Szkolenie to ma wzmocnić umiejętności komunikacyjne liderów.
- Dzięki temu zespoły będą sprawniej działać a pracownicy nie spoczną na laurach, lecz będą się rozwijać dzięki umiejętnej pracy menedżerów.
NEGOCJACJE HANDLOWE W PRAKTYCE
- Program tego szkolenia to niezwykle udane połączenie praktycznych umiejętności negocjowania z najnowszą wiedzą z obszaru nauk behawioralnych.
- Szkolenie prowadzi ekspert sprzedaży i negocjacji, dyrektor handlowych z dwudziestoletnim doświadczeniem w trzech branżach, dlatego możesz spodziewać się wybitnie praktycznych warsztatów.
SKUTECZNA SPRZEDAŻ PRODUKTÓW FMCG
- Szkolenie przygotowane zostało przez praktyków sprzedaży FMCG, dlatego możesz spodziewać się mnóstwa przykładów z prawdziwego rynku.
- W trakcie szkolenia szybko i skutecznie opanujesz cały proces sprzedażowy na rynku tradycyjnym w branży FMCG.
STORYTELLING W SPRZEDAŻY
- W trakcie tego unikalnego szkolenia opanujesz praktyczne zastosowanie schematów i mechanizmów narracyjnych w procesie sprzedaży i social sellingu.
- Poznasz najważniejsze zasady tworzenia dobrych historii na potrzeby prezentacji handlowej, negocjacji czy rozwiązywania trudnych sytuacji w kontaktach z klientem.
Jeszcze jedno:
Zapytaj o ofertę
Właścicielem portalu www.SzkoeniaSprzedaz.pl i administratorem danych osobowych jest firma Syntactive Wojciech Woźniak z siedzibą w Lublinie [20-531] ul. Fantastyczna 21 lok. 96. NIP 7122021716 | REGON 431025288
Polityka firmy Syntactive w zakresie ochrony danych osobowych
Adres
Biuro Handlowe Syntactive:
Budynek Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego
ul. Bohdana Dobrzańskiego 3 lok. BS030, 20-262 Lublin
Telefon
(+48) 502-54-14-17